onsdag 23 mars 2011

Asså

Ny dag - så många möjligheter. Än så länge har jag ätit frukost (blev vanlig med havregrynsgröt, proviva, leverpastejsmacka och ett kokt ägg ... och latte) och tittat på fyra avsnitt (de är 15 min långa) av det ytterst hjärndöda programmet "Glamourama" som man kan hitta på tv3 play. Jesus vilka nötter. Plötsligt är jag inte det minsta sugen på att gå runt i kortkort och dricka drinkar. En gräll kakafoni av plumpade läppar, plattade extensions, pudrade nyllen och fladdrande ögonfransar. Fascinerande på något ödesdigert vis men inte mer.

Asså asså asså.

Så, vad ska jag göra av dagen?

1) Baka bullar. Både till baby showern och till några vänners flytt på lördag.

2) Åka (gå?) till Entré och slösa lite presentkort på nya saker till köket som matchar med tyget vi köpte.

3) Städa ur samtliga skåp i köket.

4) Virka.

5) Börja läsa på bokserien jag lånat av mamma.

6) Kolla film och grotta ner mig.

7) Sortera räkningar, viktiga papper och börja sätta in allt i pärmar.

Ni ser - möjligheterna är oändliga. Oh yezz.

Later!


2 kommentarer:

  1. Jag kollade på den serien förut. Har det kommit en ny säsong nu? Tycker det är befriande på ngt sätt och jag gillar Anna Hibbs mörka sida (som inte kommer fram så mkt i serien men mer i hennes blogg i perioder). Fröken Forni kan skriva otroligt vackra texter (också i bloggen) som tilltalar mig...

    SvaraRadera
  2. Naj, inte än ... tittade på första säsongen. Men den har säsongspremiär den 4:e april igen :-)

    Mja mjo, oavsett vad de besitter för kvaliteter i verkligheten så är det en samling nötter som kommer fram i serien.
    Att Anna Hibbs dessutom visade upp sitt inte så smarta anlete i "Lyxfällan"(där hon shoppade på REA för 20.000:- och tittade med tom blick på programledarna medan hon gnuggade sina glansiga läppar)för inte så länge sedan gör att mitt omdöme blir än mer färgat.
    Jag kan köpa att jargongen stundtals känns befriande och varken korrekt eller tillrättavisad men det där OÄNDLIGA smackandet med läpparna, pladdrandet om snygga killar och fluffandet med stripiga extensions gör mig vansinnig.
    Jag har kollat in bloggarna förr i tiden också och håller med om att en annan sida kommer fram, blev överraskad när jag såg hur "normala" och ja, ganska platta de framstod i serien. Hade väl lite högre förväntningar.
    Men ja, programmet SKA ju vara glättigt och platt så det är inte så konstigt att huvudaktörerna framstår i samma dager.

    Ett visst underhållningsvärde finner jag dock och kan hända att det betas av några avsnitt till vid frukostkaffet imorgon igen :-)

    SvaraRadera