torsdag 28 april 2011

Pladder

Lite lugn och ro har vi nu. Efter evighetsamning och ersättning och megakräk och bad. *poof* så försvann 3 timmar. Dagen har bestått av hemvårdsbesök, power walk, tatuering (för Pierre), laga lunch, besök av farmor och farfar (medan jag tog power nap) och sen laga middag och allt ovanstående. Mer hanns inte med.

Får se om det blir något H&M imorgon. Är egentligen inte ens sugen på att handla något. 3 kg är kvar till matchvikten och jag ska försöka gå ner 3 till. Jag satte som mål att komma i en 36:a till nyår. Det känns ytterst rimligt. Tror jag ska försöka göra mig av med 6 kg redan till i september när vi preliminärt ska åka ner till Grekland. Men jag har ingen brådska.

Angående W:s vikt så går det med sniiigelfart. 2340 g är han uppe i nu. Sonden dumpade vi i söndags så nu kör vi på något/några kvällsmål med ersättning i flaska istället. Han slocknar på 3 min vid bröstet hur mycket man än drar i och pillar på honom. Jag testar att rapa honom och ibland även att byta blöja innan jag fortsätter amma men NEJ. Att han dessutom börjar tjuta 2 min efter man har lagt ner honom efter en maratonamning på knappa timmen gör en NÅGOT frustrerad. Därför får det bli lite ersättning också, förhoppningsvis genererar det både en nöjdare mamma och en nöjdare son.


Farsans nya tatuering som ägaren själv är MYCKET nöjd med.
Under Wilmer står det alltså hans andranamn Panagiotis med grekiska bokstäver efter farfar.


Wilmer själv verkar något tveksam. Dock tyckar jag att han borde vara nöjd med tanke på att det ju
sällan får plats några syskonnamn om de ska vara i DEN storleken. Egoboost.


Dock lyckades farmor fånga ett ytterst nöjt ögonblick, haha. Sicken gubbfrilla han ligger inne med. Najs!

1 kommentar:

  1. Snygg tattoo!
    Ursöt sista bild!
    Drygt med evighetsamning.

    KRAM

    SvaraRadera