onsdag 13 april 2011

YES

Första hemvårdsbesöket gick kanon. Har varit rejält orolig för att han inte får tillräckligt med mat eftersom jag nu ska uppskatta hur många ml han ammar och sen plussa på resten i sonden med proteinberikad modersmjölk (från mig). Innan vägde vi ju honom före och efter matning och räknade 1 g = 1 ml. Nu ska jag bara höfta. Har verkligen iiingen aning. Men iaf - skrutten hade gått upp 80 g sedan i söndags. Tjoho. Numera har han alltså passerat 2 kg-strecket och ligger på 2060 g. Den trevliga damen sa att när han kommit upp i 2,3-2,5 kg så kommer han att slippa sonden. Fy fasen vad skönt det hade varit, att BARA amma och slippa värma, pumpa, sonda och uppskatta.

Satan i gatan vilka intressanta blogginlägg man producerar nuförtiden då. Ett tag var jag nära att lägga upp en bild på den avlägsnade navelstumpen. Men jag hann hejda mig i sista stund.
Ska försöka producera fram lite inlägg snart som INTE handlar om mjölk och vikt. Fast läsarantalet har ju ökat markant sedan jag belv gravid och W kom till världen så ... ni måste ju vara ÄNNU tråkigare än mig som läser skiten ;-) Hehe.

1 kommentar:

  1. Haha! Ja, fan vad boring jag är alltså. Läser din totalt ointressanta blogg och sover hela dagarna :-D

    SvaraRadera