måndag 23 maj 2011

30 år

Jao så var man 30 dårå. Känns helt ok måste jag säga :-)

Helgen blev riktigt mysig. Pierre kom med 30 röda rosor redan i lördags och visade sig även ha planerat in barnpassning och överraskningsmiddag för oss två på Sankt Markus vinkällare :-) Där avnjöts buffé tills jag kände mig höggravid igen ungefär.
SÅ gott! Och SÅ mycket. Jag avled nästan av matkoma. Det var underbart mysigt men pga sömnlösa nätter blev det hemgång redan vid 22-snåret igen. Jag var så trött och dåsig att Pierre inte ens lyckades övertala mig att ta en drink.
Inte helt oväntat blev det ännu en sömnlös natt. W var inställd på gnäll-mode och pep mellan 1.30 och 4. Pierre insisterade på att ta natten så att jag skulle få sova ut men när jag hörde en väldigt arg stämma ryta "MEN VAD VILL DU DÅ!?!" vid 4-snåret studsade jag upp ur soffan illa kvickt för att byta av en uppgiven farsa. det är verkligen inte lätt att vara glad och snäll mitt i natten efter flera timmars gnäll och slit oavsett hur mycket man älskar sin ounge. Det vill jag lova.
Pierre fiskade dock fram en liten present från W redan då - en hakklapp med texten: "Jag ♥ mamma" :-)

Senare, under mer mänskliga tider, fick jag ännu fler presenter. Pierre hade tagit till sig min önskelista och anammat punkterna om kaffe och motion. Det blev ett par snygga Easy tone-skor, en mugghållare till vagnen och en tjusig take away-mugg i porslin. Helt perfekt!




Efter presentutdelning begav vi oss ut till mysiga caféet Mad miss Molly och käkade frukost. Eftersom JAG fyllde 30 fick PIERRE en pannkaka ... hmm? Jaja, det blev en god och mysig frulle med en sambo som hasplade ur sig ursäkter på löpande band om varför det inte blev frukost på sängen. Och nej, kanske hade jag inte tänkt mig att min 30-årsdag skulle börja redan 4 på morgonen i soffan med läckande bröst, ett skrikande barn och en halvförstörd sambo. Men dagen blev ju hur bra som helst ändå.

Efter frukostpaus styrde vi sedan familjevagnen mot mina föräldrar för födelsedags bjudning. Jag bjöd in närmaste familjen på lite mat och tårta, fest kommer vi ha i juli, så det kändes lagom. Dagen blev precis sådär mysig och avslappnad med familjen som jag ville :-)

Blandade bilder från dagen:






























Av mamma och pappa fick jag en tjusig symaskin (som jag önskat mig!), av Pierres familj en 2 timmar lång spabehandling med kurbad och annat göttigt och av syrran ett presentkort på Gildaskolan - en skönhetsskola med massa olika lyxiga behandlingar.

Jag är verkligen mer än nöjd. Mugghållaren och muggen = kaffe, promenadskorna = motion, symaskinen = tidsfördriv och struktur och spabehandlingarna = harmoni och att vara snögg. Precis allt det där som är viktigt för mig just nu i livet.

TACK för en fin dag och lyxiga presenter :-)


4 kommentarer:

  1. Hurra och Grattis!
    Jag fyller också 30 snart. Hoppas min dag blit lika gröm som din verkar ha varit!
    Kram!

    (Hej, jag missbrukar utropstecken!)

    SvaraRadera
  2. Grattis i efterskott!!!! Vi har nog skrikit "vad vill du då?" c:a 3 miljoner gånger på Stella sen hon föddes (snittar 1 miljon per år and still counting). Kram

    SvaraRadera
  3. Tack ska ni ha!! :-)Kramar

    SvaraRadera
  4. Grattis!! Vad fick du för symaskin? Du får berätta hur den är när du testat den, har velat ha en symaskin i all evighet nu men har ingen aning om vad man ska köpa för nån..

    SvaraRadera