lördag 25 juni 2011

Louise i kiosken

Ja men godmorgon!

Jag är trött som sig bör. Dock inte pga drickat utan mer pga hemkomsten mitt i natten, matning och sen upp igen för matning 7 zzzzz. Men trefligt var det. Som fan. Längesedan jag skrattade såå mycket. Erikas blivande man Uffe och hans kompisar berättade om varenda särling som fanns på Österlen under deras uppväxt. Bl.a berättades det om Louise i kiosken som någon ljugit ihop hade dött i fetma när det några år senare visade sig att hon bara flyttat 5 km till Tomelilla. Han som första dagen D med familj flyttat till nytt hus stod mitt i deras damm med magväska, idrottsshorts och dubbla jeansjackor. Han som hade skånerekord i 100 m på 12,2 men på 2 år gick upp 40 kg bara för att hans morsa började jobba tidigt så de inte hann äta frukost och lämnade honom vid kiosken varje morgon där han klämde en microburgare, ett Raider och en 50 cl cola på burk. VARJE dag i 2 ÅR. "Från att ha sprungit 100 meter på 12,2 kunde han fan knappt röra sig 100 m 2 år senare". Idag har han tydligen bara stumpar till tänder kvar för att han druckit så pass mkt cola.
Historia på historia återberättades, vid ett tillfälle skrattade Erre så mkt att hon fick kaffe i näsan och fick gå ut och typ ulka på baksidan. Det kan ha varit då det konstaterades följande från en av gästerna: "Alltså fy fan, tänk om tjejerna hade varit som killar (när det gäller att säga ja till sex) - då hade det funnits 157 miljarder människor. Alla pantofflor och allt ris hade tagit slut, det hade bara funnits basilika och ogräs kvar." Hahahaha. Så jävla klockrent.

Det blev även lite frågesport och tävlingar. Jag vann tyvärr inte men lyckades dock bli nummer ett i typ den creddigaste grenen - luftgevärsskytte.



Så jefla grymt!



Goooott var det minsann :-)


Jag var väldigt glad över min flarra rosé trots att jag typ bara drack 2 glas. Jag blir DÖDStrött av att dricka nuförtiden. Undrar hur helgens fest kommer att sluta? Hmmm



Klädmässigt var väl inte midsommar direkt någon hit. Jag trodde regnet skulle ösa och orkade dessutom inte dra på mig ngt somrig och nyinköpt för en gångs skull. Det fick bli det som (nästan) passade i garderoben. Men lika glad var jag för det :-)

(detta inlägg blev posterat liiiite senare än det påbörjades, därav min hälsningsfras)

2 kommentarer:

  1. Alltså, du son är så sjukt lik din kille. Ville bara säga det. Klart slut.

    SvaraRadera
  2. Aaah, du menar på sjömansmösse-bilden?? Hehe, nä jag vet de är väldigt lika ... men det rättar nog till sig ... ;-)

    SvaraRadera