torsdag 16 juni 2011

Mögdag

Idag har jag varit på efterkontroll/återbesök hos min bm. Pierres syster Camilla tog W så att jag kunde komma iväg på tu man hand. W tyckte att han skulle fortsätta vara vaken efter 3-matningen i natt så det var ... kul. När Camilla hämtade honom strax efter 10 hade jag explosionsartad huvudvärk som satte sig över bihålorna och ett synfält som var allt annat än ok. Men jag jag körde ju, såklart, dit ändå. Hann in om Lidl och köpte en läsk och ett kexchoklad som första krubb sedan 18-tiden igår. Allt för att få energi och huvudvärken att försvinna.
Besöket gick iaf bra. Vi gjorde ingen undersökning eftersom jag inte tyckte att det var nödvändigt samt att min veckolånga vän kom på besök samma morgon. Den gjorde återvisit för första gången redan förra månaden och sedan dess har jag haft horribla mardrömmar om att jag varit på tjocken igen. Så jag ville VERKLIGEN inte missa dagens besök. Eftersom blotta ordet spiral får mig att rysa valde jag att fortsätta med mina gamla hederliga p-piller igen (eftersom jag slutat amma slapp jag minipiller, gutt!) och kunde dessutom börja redan idag. Otroligt skönt. Vi gick igenom förlossningen och jag visste ju redan allt sedan innan så det var mest gammal skåpmat. Blodtrycket låg på 105/60 så det var också helt ok. Vi avslutade med att boka in tid för cellprov i slutet av augusti också. Det kändes bra.
På väg ut träffade jag söta, höggravida Marzena som bara har 5 dagar kvar till bf. Så spännande! Hon var såklart trött och svullen i sommarhettan, stackaren. Fin var hon iaf och vid ett väldigt vagt ögonblick kände jag mig lite avis på hennes stora fina mage.
Sen körde jag hem medan jag fantiserade om att hinna lägga mig i sängen och vila innan W återlämnades. Tydligen fantiserade jag så pass mycket i kombination med min sprängande huvudvärk att jag lyckades repa bilen mot en pelare i parkeringshuset när jag skulle parera in familjebilen. Och det var såklart droppen som fick bägaren att rinna över. Ingen sömn + ingen mat + mens + repad bil = KATASTROF!! Jag hann inte ens komma upp i lägenheten innan jag storbölade av sällan skådade mått. Jag bölade i en hel timme innan jag kunde somna. Vilket gjorde än mer under för huvudvärken. Var nära att jag spydde till slut men efter att ha talat med en lugn och icke-arg sambo och klämt i mig två Alvedon samt samlat alla jävla zen-krafter jag bär inom mig kunde jag somna in. 1, 5 timmar sov jag och vaknade med nya perspektiv och utan önskan att hänga mig i lampsladden för att jag repat bilen.
Därefter blev dagen ganska bra ändå. En sovande W återlämnades och matades under lugna former. Sedan begav vi oss till apoteket där W blev synad i sömmarna av recepttanten:
- "ÅÅÅÅh så SÖÖÖT han är".
-"Mmm. Men han ska inte få några syskon", sa jag glatt och viftade med mina p-piller, hehe.
Sen gick vi och handlade lite sallad och var inne i Fair trade-butiken där han inspekterades ännu en gång av TVÅ tanter som ojade och hade sig. "-Kan vi inte väcka honom??", undrade de skämtsamt. "NEJ, det kan ni INTE", svarade jag lite för barskt till tanterna som drog sig undan lite förnärmat. Hehe.
Sen kom fina Lina och åt Buffalo wings och grekisk sallad och snackade skit och klämde på skruttungen. Några försiktiga leenden fick vi allt till slut. Mycket trevligt var det att gaffla av sig lite och vacker var hon som en dag :-)
Nu ska jag hoppa i säng, W har somnat efter kvällens skrikmaraton och sover förhoppningsvis en fyra timmar till. Pliiis.

Later

1 kommentar:

  1. Shit vad jag skrattade högt efter detta inlägg.. Du skriver så himla roligt och man kan känna igen sig i dina känslor som du beskriver. Det var ju självklart inte roligt allt det där som hände men hur du skriver det får en att börja skratta =)
    W är super söt!
    Kram!

    SvaraRadera