söndag 11 september 2011

"Jag blev helt chockad"

Mmm, rafflande rubrik as always. Så vad kan den handla om? Kan den handla om:

1) Att Ola glömde låsa på dass och jag gick in intet ont vetande.

2) Att Helena hittade katten Snusen inne i tvättmaskinen.

3) Malins reaktion när hon upptäckte att Skånemejerier ändrat färg på mjölkpaketen.

Passa på att gissa nu, sanningen avslöjas senare...


Gårdagskvällen var förträffligt mysig må jag säga. Ola och Helena vart också bjudna så det blev riktig parmiddag med liite för mycket snack om bajs, Olas pappas förkärlek till termometrar(?), stolpiller och isbjörnar. Skön mix överlag.


Jag gjorde, som sagt, hallon- och salmiakparfait med krossad turkisk peppar. Mmm.
Receptet hittar ni här. Men jag tog i extra turkisk och sket i marängerna :-)


Wilmerleinen var på solskenshumör hela dagen vilket bl.a. resulterade i 1,5 timmars ofrivillig power walk i snålblåst. Kul.


Samt en något ogenomtänkt outfit. Gråa tights känns sådär alltså. Bättre än mjukisbrallor dock.


Helena smörade på kantarellerna ordentligt.



Vilket resulterade i en gudagrann toast.


Malle och Jimmi har nyligen flyttat till radhus PÅ Gunnesbo och därför valde även Jimmi alias Pågunn på Wordfeud där han utmanade Pierre utan att han visste om att det var JIMMI(!) Kvällens snackis. Tokigt värre.


Barnen roades med diverse nappar och mjukisdjur.


Superb varmrätt med baconlindad rådjurssadel (skjuten av Jimpa), potatisgratäng, gelé och rotfrukter. Snuskigt gott.


Parfait med alldeles för lite turkisk peppar enligt gästerna. Även enligt mig.
Nästa gång blir det hela påsen.
Typ.


Jo, men visst var det Malin som blev "HELT CHOCKAD" när hon upptäckte att lite rosa smugit sig in på lättmjölkspaketet. Tydligen ringde hon även Jimmi  på studs enbart för att berätta nyheten.
Och genast kändes mitt liv SÅ mycket bättre ;-)


Tyvärr har jag även dåliga nyheter å alla småtösers vägnar. Wilmer verkar ha fått tjaj. Som ni ser här på bilden är han redan gaaanska så stadgad. Sambos minst ser det ut som.


Nellan paxade honom direkt ;-)

Malle satte även ribban när hon (efter några glas rötjut) föreslog att Pierre och jag skulle ha bröllop i Grekland så att det blev precis som "Mitt stora fetiska bröllop". (Nej, vi är inte ens i närheten av att förlova oss men diskuterade giftemål i allmänhet under middagen). Gott snack!

Tack vänner för en skön slappekväll med sjukt god mat! 

1 kommentar:

  1. En magisk afton :-)..... en underbar kväll!! Tack själva! Skrattar varje gång jag ser ett mjölkpaket :-), vilka fina bilder på Nellan o W :-)!! puss

    SvaraRadera