tisdag 20 september 2011

Snällisdag

I torsdags hade jag en snällisdag. Jag vart så sjukt trött på att vara gnällig och tycka synd om mig själv så jag bestämde mig för att pigga upp andra istället. Det var inte igår. Brist på cash flow och energi skapar visst brist på snällishet också. Annars brukar jag faktiskt vara rätt bra på det - att pigga upp andra. Det gör mig glad.

MEN iaf, Malle, den stackarn, berättade att försäkringen INTE täckte hennes kassa iPhone eftersom det tydligen var en fuktskada. Så antingen fick hon köpa en ny för 2600:- eller ta tillbaka sin gamla. Major bummer som man brukar säga. Under fikan diskuterade vi även fenomenet Ullared eller snarare GeKås. Jag har ju aldrig varit där men Malle och Helena instruerade och berättade att man minst måste ha 2000:- med sig om man inte ska ha något speciellt då alltså.
Följande dag skrev jag ut ett foto på en iPhone i naturligt storlek. Sen skrev jag ut ett foto på Malle och mig och klistrade över displayen så det såg ut som man tittade på ett foto av oss alltså. Sen skrev jag (på baksidan) att om jag hade haft 2600:- över hade jag .. åkt till GeKås men om jag hade haft 2600:- TILL så hade jag köpt henne en ny ijfån minsann. Tyvärr har jag ju inte det så jag skrev att hon fick den jag skickade istället. Po med ett frimärke och i lådan. Kostade 6 spänn (för frimärket) att göra någon glad.
 (Glömde tyvärr att ta bild men det var ändå ett ganska fult foto på oss så det gör mig inte sådär överdrivet mycket.)



I samma veva packade jag in skallran i lite papper, på med en namnlapp runt halsen och slängde i en liten lapp i ett kuvert. Efter lite luskande på nätet hittade jag adressen jag sökte. På med två frimärken och ner i postalådan. Susanna behövde piggas upp lite och få ett tack för alla kommentaren hon bjudit på. Hon och Tina är absolut världsbäst på att kommentera här. Jag är dock tveksam till om Tina hade uppskattat en pappiPhone eller en barnskallra så det får bli en annan gång :-)
Susannas lille H fick iaf skallran på posten idag. Det kan ni läsa om här :-)

Tycker gott att NI läsare också kan vara lite schyrre idag. Det krävs ju i ärlighetens namn inte så särskilt mycket att göra någon glad. Come on!

2 kommentarer:

  1. Skallran är grym! Så fin att jag itne vågat ge den till H än :-D

    Men alltså, jag har ju blivit sjukt dålig åp att både läsa och kommentera. Vet inte när jag skall hinna?! Men jag skall skärpa mig! It's a promise!

    SvaraRadera