onsdag 19 oktober 2011

Just nu

känns livet jävligt bra. Faktiskt ganska underbart. Det är ju lätt att bli nåååågot uttråkad när man går hemma men bara man bokar in lite småsaker då och då så rullar det på. Bara en sådan liten sak som att vi bestämt att vi efter babysimmet på lördag ska köpa lite färska musslor i hoddorna och sen gå på Malmö muséer och bara mysa gör min vecka. Vi har även bestämt att jag och W hänger med P på hotellinstallation i Köpenhamn på tisdag. Vi åker in på dagen och går på ströget alla tre och sen börjar P jobba kl 16 på hotellet, då går W och jag upp och myser på rummet. Hoppas bara den där hotellövernattningen blir lika mysig som jag inbillar mig. Men den dära Wilmer har sannerligen blivit en riktig solskensunge på sistone. Söndag natt sov han 17.30-7.30, måndag natt 18-7 och igår var han iväg med P och träffade vänner så då blev det lite annorlunda schema men när han väl kom i säng sov han till 7.15. Jag har helt enkelt vägrat honom hans andra eftermiddagsvila. Vi har försökt leka och hålla igång honom fram till 17.30 och sen gröt på det. I söndags somnade han på lekfilten i vardagsrummet utan kvällsmat dock... men sov ändå hela natten.

Dock måste vi nog börja barnsäkra snart här hemma. Igår ålade han sig baklänges ut genom vardagsrummet, in under brickbordet i hallen och började tugga på en sladd. Eeeh, jaha?? Idag satte jag honom i bumbon en stund och då drog han ner hela sittern över sig för att kunna gnaga på björnarna. Ungen börjar så smått gå bärsärk helt enkelt.


Något säger mig att jag kommer få fullt upp väääldigt snart...

2 kommentarer:

  1. Åååå vilken underbar pojke så söt han är. Han verkar lite busig fast ändå sjukt lugn hehe
    Härlig kille som sover om nätterna, han kan kanske lära Colin det ;)

    Sv: Det verkar som ni har fått in superbra rutiner, tack så jättemycket för att du dela med dej, jag behöver all hjälp jag kan få. Jag blir tokig av att inte ha rutiner. Jag insåg även att Colin nog har för många vilor så jag får nog ta bort 1 iallafall. Det är massa som det måste ändras på hehe men jag får ta lite i taget.

    Tack igen :) ha de så bra :)

    SvaraRadera
  2. Hehehe... nu börjas det... snart drar han i ALLT och snart kommer han åt ALLT också... Lika bra du sparar till ögon att sätta i nacken direkt! Önska dig i julklapp vet ja! ;-) /Syrran

    SvaraRadera