måndag 14 november 2011

Göttounge

Idag har vi - mot alla odds - haft en toppendag här hemma. Jag är snorförkyld och helgen har bestått av eviga dispyter mig och barnet emellan. W tycker att det är gött att fiska upp diskmaskinstablettsomslag från soppåsen och tugga på - det tycker inte jag. W tycker det är gött att köra på min häl i full fart med gåstolen - det tycker inte jag. W tycker det är gött att plocka ut saker ur diskmaskinen - det tycker inte jag. W tycker ugnen är riktigt göttig att känna på när den är brännhet - det tycker inte jag. Osv osv.

MEN idag har han varit riktigt underbar. Tror nästan han är sjuk eller ngt. Jooo, visserligen körde han ut med gåstolen i köket och lastade på en bag in box med rosévin samt ålade ut till samma ställe en stund senare och höll på att krypa in i diskmaskinen innan jag reagerade över att han lekte väääldigt tyst inne i vardagsrummet. Rackarn har blivit snabb vill jag lova... Men annars har han varit sjukt glad idag. Bara fnissat och haft sig.





Hahaha, sista bilden är Wilmer i ett nötskal. Heeeelt uppe i varv. As always. Vägde honom innan idag, han kan ju sitta själv så man kan sätta honom på vågen. Han har tydligen gått ner 2 hekto!! Det är ju iofs inte så konstigt med tanke på hur han kutar rundor men ändå... fan tycker bara att jag matar och maatar honom. Nåja, snart dags för BVC igen, får väl höra vad de tycker. Fick kallelse till barnkliniken idag också, tydligen någon uppföljning från Neonatal, hade jag helt glömt bort. Trodde vi hade avverkat den avdelningen en gång för alla men jaja, kan väl vara trevligt. Han brukar gilla att gå till doktorn så det är nog inga problem :-)

3 kommentarer:

  1. Han är verkligen galet söt!!

    SvaraRadera
  2. Haha alltså jag skrattar alltid såååå mycket åt dina inlägg. Du har en förmåga att skriva humoristiskt om det jobbiga- I love it. Sen läste jag också fel på barnkliniken så det blev först bikinilinjen och jag hann tänka: Vad är det för konstigt ställe att bli kallad till? Undrar vad man gör där? Hehe (jag har druckit två glas vin så jag skyller på det). Kram

    SvaraRadera
  3. L: Haha, ja eller iaf GALEN.

    T: Hahaha, du är störd. Ja, vad fan ska man göra? Bättre att skoja till det än böla (vilket jag iofs också gör ibland, hehe). Gött att du gillart! Bikinilinjen besöker jag sällan, eller ja, nu är det ju babysim en gång i veckan så lite oftare än annars ;-)

    SvaraRadera