tisdag 20 december 2011

Slöseri slösera

Här nedan gör jag som många andra bloggare och stöttar UNICEF i sin julkampanj. Jag tycker att det är en så sjukt bra idé och har bloggat om det förr. Att köpa julklappar där. Men samtidigt ska jag vara ärlig och erkänna att jag inte gjort det. Däremot har jag halverat mina julklappsinköp, tillverkat en hel del själv samt börjat handla mer och mer begagnat.

Igår gjorde vi upp en budget. Skrämmande. Vi lägger definitivt mest pengar i mataffären. På skit vi inte äter sen. Vi hade kunnat försörja en mindre familj med all mat vi slänger. Det är hemskt. Skärpning!!

Vad slösar ni mest på??

2 kommentarer:

  1. småsakerna som blir mycket. Tjusiga snören till paketen, gå-bort-presenter, frimärken till julkorten. Ja allt "smått" blir mycket. och varför köpte vi 4 stora påsar nötter? Det kommer gå en halv påse...

    / ami

    SvaraRadera
  2. Jaha, skulle man räkna med DET också?? ;) Fan, ok, mat OCH "bra att ha"-saker. Usch vad jag kände igen mig där, haha.

    SvaraRadera