fredag 20 januari 2012

Everybody likes the baby

Så är det verkligen. Jag och glytten var hos ögonläkaren idag för ännu en undersökning av hans ögon. Läkaren på tremånaderskontrollen gjorde en notis om att han skelade och den har följt oss sedan dess. Ett besök när han var tre månader, ett när han var sex och nu ytterligare ett när han är nio månader. Vid varje tillfälle har det konstaterats att han är så liten och att det är svårt att se något. A fan, men då kanske ni skulle kunna, jag vet inte, VÄNTA? Skitsamma idag fick vi iaf så äntligen klartecken (efter kontroll av skärpan, läkarundersökning, pupillvidgande droppar, ytterligare pupillvidgande droppar 5 min senare och sist ett avslutande besök hos läkaren 40 min efter det), vi behöver inte gå dit igen. Skönt!

Wilmer var iaf en riktigt trooper som försökte hålla humöret upp genom hela den 1,5 timmen vi var där. Han, precis som övriga barn i den åldern skulle jag tro, charmade allt och alla. Han fnissade och skrattade och gömde sig i min famn. Där var två äldre barn som var där med sina mammor och de kunde inte få nog av honom. En flicka på 2-3 år som om och om igen inbjöd honom att sitta bredvid henne, drog fram stolar och byggde soffor och allt. Sen var där en äldre pojke (ca 3-4 år) som till slut låg och kröp med honom på golvet, körde bilar på honom och gav honom leksaker ur lådan. När vi var inne och fick ögondroppar omgång 2 så skrek och grät W ganska högt. När vi kom ut i väntrummet igen stod pojken storögd och undrade varför han "gråte"? Så sött.
Mammorna var också hur trevliga som helst och undrade (klassikern) om han alltid var så. Jag tog tillfället i akt att svara: JA utan att tillägga "sedan 5 dagar tillbaka". Kändes gött. Hörde t.o.m. sköterskan och en annan läkare (som fick sig ett leende när vi gick genom korridoren) diskutera hur glad och söt han var, haha.

Jaja, till slut tog faktiskt det goda humöret slut efter fjärde omgången i väntrummet och ett smörgåsrån kom till sin fulla rätt. Han däckade som en sten i vagnen när vi gick och sover fortfarande (1,5 timmar senare). Tydligen kommer hans pupiller att vara utvidgade resten av dagen dock ...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar