söndag 22 januari 2012

Käka rövhål i Sydafrika och annat viktigt

Jao, ännu en helg lider mot sitt slut. Vi kan väl börja med Före/Efter-bilder på sonens trollhår.

Trollhår

Inget trollhår. Bara lampcheck.
Igår var vi iaf hos Per och Carro på ruskigt god middagsbjudning med thaigryta och morotskaka. Lillknodden hängde också på, trots flera erbjudande om passning av Camilla. Kände att han varit bortlämnad ganska mycket och att det skulle bli mysigt att ta med honom, så han hängde på. Gick skitbra. Lite knorrande vid läggdags men sov sedan gott i sin vagn inne i sovrummet från 20.00 och framåt.
Haha, han har blivit sådär "blyg" nu också så det första han gjorde nästan var att lägga sig platt på vardagsrumsgolvet och spelade "död". Såg sjukt kul ut.

Jag försökte klämma på mig en klänning men i slutändan blev det ändå klädbyte. Inget minus på vågen ännu men jag tycker faktiskt att jag känner mig lättare och den icke så klädsamma putmagen har gjort reträtt.

 

Only åtta kg to go ... suck. Fantastiskt fina och glatt poserande bilder, I knåw.



Gårdagens middag var iaf förträffligt treflig. I vanlig ordning flippade våra kommentarer ur och det diskuterades bl.a. att käka rövhål i Sydafrika, frierier som blåste bort, Heidi-peruker och Malles fantastiska flipp när hon med uppspärrade ögon började sniffa på Josef och frågade om IP bränt hål i jackan tills värden Per fick avbryta sitt pågående samtal och inflika att värmeljuset framför Malle hade slocknat ... strax innan hon ringde 112 ;-) Hahahaha. Jao, hög nivå som vanligt med andra ord.

Alla tycker, såklart, att det är JÄTTEkul när jag fotar ... Här går Pers iPad varm runt bordet.
Sist vi var på fest i Lund försökte Jimmi desperat dra med sig Pierre på efterfest i Gunnesbo varpå jag motsatte mig och ifrågasatte charmen i att ta en taxi från Lund till Gunnesbo, sitta där i en timme och gagga och sen åka vidare till Malmö när klockan redan var runt 2. Just då var Jimmi INTE särskilt glad på mig men vid nästa tillfälle erkände han motvilligt att vi nog var rätt smarta som åkte hem ändå. När Malle sen fyllde i att Jimmi i själva verket avslutat kvällen tårögd framför datorskärmen där ett bildspel på dottern Nellie gått på repeat, kändes det absolut helrätt att skippa efterfesten, hahaha. Sorry Jimmi ;-)

Tack för en trevlig kväll go vänner och tack för en glad son Gud.


2 kommentarer:

  1. Underbara skratt :-)!!! Mycket trevlig och skit kul kväll!!! Puss
    Malle

    SvaraRadera
  2. Kan inget annat än att instämma! Måste göras oftare!! :-)
    Puss

    SvaraRadera