fredag 17 februari 2012

Blää

Magsjukan is in tha house.

Jaja, det går väl över. Bara jobbigt att se honom så ledsen och att bli nerspydd fyra ggr innan klockan slagit 12 för den delen. Tycker så synd om honom, hatar att inte veta om han gråter för att han är hungrig, trött, illamående eller bara allmänt gnällig.
Vällingen kom upp igen. Tyvärr. Efter det har jag gett en tsk vatten var femte minut i en timme. Dock var han så hungrig och ledsen att jag gjorde lite soppa på morotspuré, receptet stod på 1177:

1 burk morotspuré
1,5 burk vatten
1 krm salt
2 tsk socker

Vet inte om han får behålla det dock. Pierre har kommit hem från jobb och hjälper till och nu sover han äntligen efter 4 timmar klistrad på mig med krokodiltårar och skrik. Mår inte helt hundra själv så all hjälp togs tacksamt emot. Han handlade även med vätskeersättning hem som vi ska försöka få i honom sen.

Något trevligare är att vi äntligen använt presentkortet på Jollyroom som W fick i namngivningspresent. Tre dagar innan det gick ut i datum, pheew! Blev en växamatstol, en resematstol och ljus till födelsedagståget, hehe.

Mycket nöjd, tack alla snälla som var med på presenten!!




Igår gjorde jag även ett grymt träningspass. Var så sjukt trött och hängig men tog mig i kragen och cyklade genom regnet. Väl framme var det kö in, kortterminalen krånglade och jag fick hållkänningar innan jag ens börjat jogga. Men sen vände allt, kom in i andra andningen och bara körde på. Ökade 5-10 kg på alla maskiner och ökade upprepningarna på de fria vikterna. Grymt skönt att känna att även om det inte syns så har iaf träningen gett resultat. Be till Gud nu att vi vuxna slipper bli magsjuka också. Blää.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar