fredag 16 mars 2012

Pricken och snorungen

Haha, det var ju tur att ni tog förra inlägget som ni gjorde så att vi inte fick en massa skit och pikar om att vi är dåliga föräldrar. Ni har ju helt klart humor.
Dock får jag nog förklara att vi inte klär honom i Barca-outfit och gillrar skrämselfällor medan jag fotar glatt varje dag, hehe. Vi fick denna lilla fotbollsdress av Pierres vänner när W föddes och sen har den tyvärr glömts bort i garderoben tillsammans med allt annat som "aaaaaaldrig kommer att passsa honom". Hittade den nu i veckan och fick ett infall att klä på honom den direkt så att P kunde ta lite bilder till de snälla presentgivarna. DÄRFÖR fotade jag och DÄRFÖR var han klädd för fotbollsmatch. Säger vi ;-)


Gimp, hehe.
I övrigt har den lille gynnaren fått röda utslag över magen som inte gett med sig sedan i måndags. De har inte direkt spridit sig men inte minskat heller. Bara på magen, små röda knottror på en millimeter typ. Exakt samtidigt blev han förkyld. Googlade runt och den mest lika bilden jag fann var på vattkoppor i tidigt stadie ... dock har Marzas lille Frank också fått liknande utslag i veckan. De bedömdes först som vattkoppor men eftersom det inte kom några blåsor (vilket inte heller W har) så blev det en ombedömning då det kom fram att det var något som kallas feberexantem och kan uppstå efter feber, förkylning och som en reaktion efter penicillinkur. Dock har ju inte W haft någon feber.

Update: Eftersom plidorna spred sig till nacken igår och såg ilsket röda ut så ringde vi VC imorse. Jag frågade först P om det såg likadant ut idag men han hade bytt blöja i mörker så han visste inte. Vi ringde ändå och fick tid. En timme senare skulle det bytas igen och eh hehe ... plidorna hade både minskat och bleknat. Oups. Jao så det var ju bara att ringa igen och meddela att vi avvaktar och avboka tiden. Pinsamt.

Dock skulle JAG behöva gå till doktorn, dödsförkyld - IGEN. Det är så sjuuukt frustrerande när man kört en grym träningsvecka och sedan - nada. Sabbar så sjukt mycket. Men jag blir seriöst ansträngd av att gå från soffan till toaletten så det är inte ens lönt att försöka. Blir riktigt ledsen av dessa eeeeviga jojo-sjukdomar. Nej, jag vet, det är bara en vanlig förkylning men fucking hell vad irriterande det är. P jobbar iaf hemifrån idag så jag får lite avlastning och det är jag väldigt tacksam för.

Nedan följer ett axplock av dagens oerhört snygga och framför allt fräscha familj.





Nu ska jag vila mitt arma hufvud. Later

1 kommentar:

  1. Amen sluta vara snygg när du är dödsförkyld... fusk!! Skönt att det troligtvis inte är något med plidorna! Tycker alla små och alla föräldrar & alla andra med förståss kan få var friska nu!!

    Ankorna blev i alla fall ordentligt matade av en busig liten Linus :)
    Tar en dejt nästa vecka istället!!

    Massa pussar L & E

    SvaraRadera