måndag 21 mars 2011

Charmtroll

För övrigt är jag på HELruttet humör. ALLT känns överjobbigt. Hela jag har svullnat upp, ischiasen värker konstant, blåsan verkar ha krympt ytterligare 5 nummer och min kära sambo verkar ha fått ÄNNU sämre hörsel och uppfattar således typ 5% av allt jag säger. Fick iaf ÄNTLIGEN bevis på att det är han som hör dåligt och inte jag som mumlar när jag hörde hans iPhone vibrera från sex meters håll, Pjär hörde den däremot inte ens när han stod brevid den. Alltså 10 cm ifrån.
Ett litet steg för mänskligheten men ett STORT steg för mummel vs. hörselskade-konflikten.YES! ;-)


Jag lyckades iaf ta mig ut en runda på stan innan idag. Såg MINST 7 höggravida kvinnor på den korta tid jag var ute. Babyboom indeed det här året.

Väl hemma igen fick jag besök av Camilla och Pierres kusin Katarina med lille Filip :-) Och sen tittade även Peter förbi en snabbis. Så det blev värsta släktträffen :-)
Andra spännande events som hände var att jag kollade upp skatteåterbäringen. Istället för att betala tillbaka 15-20.000 :- (vilket en kollega lurade i mig att vi skulle landa på eftersom vi har betalat för lite skatt) så verkar jag få tillbaka 2.600:-. Jeeefligt trevliga nyheter. Är inte direkt skittät nuförtiden.

Oh, just det, sen såg min kära vän Jenny antagligen bilden på min nätta mage här under och skickade sms om att vi måste göra gipsavgjutningen pronto innan magen spricker, haha. Jag fick det i present av henne, att hon ska gipsa in gravidomagen till mig. Supersnällt! Ska bli skitkul :-D

Nu ska jag kissa. Haj.

3 kommentarer:

  1. Vad gött med skatten, jag väntar spänt......får alltid betala tillbaks, påminde mig om sist då jag var gravid.... Börja gråta i telefon när jag pratade med de på Skatteverket.... Som sagt LITE mer känslig då.... Händer det i år igen så skyller jag på amningen, för lite sömn o mammapenningen :)... !!!
    Gött med tävling!!
    Högervriden lätt... Lille Räkis!!!! Men han har det gott inne i magen o kommer lagom ut till sol o sommar!!
    Du är VACKER!!!
    pussar

    SvaraRadera
  2. Vad sa du nu igen älskling? SPEAK UP för fan och sluta mummla!!! ;)
    Älskar dig ändå! Puss

    SvaraRadera
  3. Haha, gött att du började gråta vännen. Kunde de gott ha på Skatteverket. Hoppas att det inte blir lika dramatiskt i år :-S

    Tack vännen! Puss

    SvaraRadera