torsdag 24 mars 2011

Gäsp

HUR underbart är det inte att det är ljust ute på morgonen?? Jag inser att jag helt hade förlorat hoppet inför en stundande vår. Jag blir överraskad VARJE dag. Vem har tänt en lampa utanför fönstret? Vad är det för ljus som sipprar in? Tänk att sitta hemma i mörkret, med snödrivor och is utanför fönstret. Tänk att föda i snöstorm. Jag är så innerligt glad att lillskiten kommer till våren. Jag beundrar verkligen er som suttit nyförlösta under vinterhalvåret, det måste kännas HEMSKT att sitta inne i mörkret och behöva dra på sig pjäxor och ut och slira på isen med barnvagnen. Istället kommer väl jag iofs bli jagad av gässen. Men hellre det. Vill jag lova.

Jag KAN verkligen inte sova längre om dagarna. Däckar vid 23-00-tiden och sen vaknar jag i snitt 3 ggr/natt för toalettbesök och det är fanimej lika jävla plågsamt att ta sig ur sängen (eller soffan) varje gång. Sen är det liksom kört. Man ligger vaken och försöker hitta rätt ställning. Gnuggar igång blodcirkulationen i div. ben eller arm och drar i Pjär som ALLTID börjar snarka vid ngt tillfälle under natten. Sen somnar man äntligen ... bara för att vakna 2-3 timmar senare. Så till slut ger man upp. Har klockan passerat 5 brukar jag gå upp. Sen sitter man här och ugglar.
Får så dåligt samvete av att inte jobba. Känner mig så ... dålig, på något vis. Även om jag gör saker varje dag så är det inte samma sak som att göra ett ärligt dagsverke eller vad man ska säga, hehe. Det är ju inte direkt så att man går och lägger sig med ett leende på läpparna och känner att idag, idag, har jag fan varit riktigt bra. Men jag vet att det är för en god sak jag är hemma och jag vet att jag borde njuta och vila och ha det bra. Men ... ja, det är inte så enkelt. Inte för mig iaf. Jag försöker iaf. Det gör jag :-)

Hoppas ni får en bra dag, tror inte jag överdriver om jag säger - I´ll be back ;-)

2 kommentarer:

  1. Eller hur är det mysigt med sol, vår och mildare väder!?!Helt underbart!! Jag fick också njuta av att solan kom in i sovrummet idag, eftersom jag är ledig, annars börjar jag innan solen hunnit komma in. Måste säga att det är jätte Kul att du är så aktiv på bloggen soffe, love it!!! Hoppas dagen blir just så som du vill att den ska bli. Pusspuss

    SvaraRadera
  2. Men ÅH! Jag har ju heeelt missat att du bytt plats. Trodde du hade slutat skriva. Gött att det inte var så!

    Jag sover också helt sjukt dåligt på natten. Vaknar och vänder mig nog 20 gånger varje natt. Minst. Och går på toa 2-3 gånger. Det är hemskt. Och jag däckar oftast vid 21-22! Herregud, vart skall detta sluta? :-)

    SvaraRadera