torsdag 24 mars 2011

Finbesök

Idag fick jag minsann finbesök. IP dök upp vid 11-snåret och drack en smoothie med mig på den soliga men ack så iskalla balkongen. Med lite filtar blev det ändå halvbehagligt. Eller ja, TREVLIGT var det iaf :-)


Innan dess hann jag även med att kolla Sex and the city 2. Det var inte så roligt med tjajfilm. När Liza Minelli sprang runt i hotpants och knähöga stövlar mådde jag t.o.m lite illa. Kan ha varit av frukosten också ... men ändå.

Sen blev det mest pyssel här hemma. Alla gamla räkningar och skattebesked och kvitton och ja, allt jag samlat på mig sen jag flyttade hit sorterades upp och är på väg in i pärmar. Föräldrakomplex? Näää då.

Sen blev det en tur ut om Svågertorp för att handla present till mamma som ska ha födelsedagsmiddag på lördag. Brorsan med fästmö (det heter det faktiskt när man är FÖRLOVAD) kommer ner redan imorgon från Kalmar och ska sova över till lördag här :-)  Hoppas de inte har något emot zombien som vandrar fram och tillbaka till toaletten om nätterna ... Hade nog kunnat skrämma vem som helst med mina hasande steg.

Och, sist men inte minst, är även skallran till tävlingen komplett. Den kommer ut på bloggen imorgon tillsammans med tävlingsinstruktioner (måste komma på några först!). Inte helt lätt med tanke på att det mestadels (uteslutande?) kommer att vara folk jag känner och jag måste komma på något rättvist och ofuskigt vis att utse en vinnare på. Ska fundera lite till ...


3 kommentarer:

  1. Det gör ju inget om det är till min fördel .... ;)!!! Solen är här :) puss o kram malle

    SvaraRadera
  2. Det ser ju skitvarmt ut på bilden! Gött med vår!

    SvaraRadera
  3. Tack för mysig förmiddag! Alltid gött med en paus i jobbandet...
    Förresten så ser man ju mobilstrumpan som du stickade på bilden... Du fick väl aldrig fotat den?
    Puss IP

    SvaraRadera