onsdag 11 maj 2011

Bajsande fjäril

Ujujuj, det var gött att hälsa på på jubb. Allt var sig likt. Skitsnack och skoj blandat med allvar. Hade turen att träffa en kille som bodde kvar sedan jag "försvann", kul att se ett bekant ansikte :-)
Arbetskamraterna frågade en massa frågor och praktikanten James frågade om jag var världens bästa mamma på knagglig svenska. Jag skrattade gott, sa att han fick fråga Wilmer och berättade att jag försöker iaf. Chefen Totte bjöd på visomsord som "barn är som fisar, man tycker bara om sina egna" samt "skaffar du en hund till blir det dubbelt så jobbigt, skaffar du ett barn till blir det hälften så jobbigt". Jaha ja. En annan kollega hade fyllt år i måndags så utöver prinsesstårtan jag hade köpt med bjöds det även på hembakad kolachockladtårta. Mmmm.
Sen fick VI (och inte Wilmer) present! Det var gytt, W har redan så mycket saker så det kändes helt rätt, hehe. Tyvärr fick min kollega Erik (även kallad fet-Erik, Masken och Mums-Mums p.g.a hans konstanta småätande ... dock är han smal så han blir inte ledsen) tag i kortet som kom med presenten och kladdade genast ner det med chokladtårta. Otippat ...



I korgen fanns även ett presentkort på restaurangen Atmosfär. najs!


En bajsande fjäril?


I övrigt tror jag W har kommit upp i två bajsblöjor, Pierre verkade bli enbart uppspelt av tv-avsnittet i Oxie (trots att han inte var på plats) och jag kom alltså ihåg att åka till jobbet. Succé. Typ. Eh.

Nu får vi snart besök av fina Erre och kidsen Theo och Alde och vid 18-snåret är vi bortbjudna till Jenny och Jacob på lite grillat och Wilmer-inspektion. Ute är det ca 22 grader. En riktigt bra dag med andra ord :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar