onsdag 1 juni 2011

Busy

Jamen tjenare!

Har inte dött. Än. Hehe. Trött som vanligt men annars är det bra. Var på BVC med W igår och nu har han minsann mer än dubblat sin födelsevikt - 3775 g stannade vågen på och längden är nu hela 53 cm :-) Han är t.o.m. inne på allra lägsta viktkurvan för en fullgången 2-månadersbebis! Sin egen prematurkurva ligger han mitt på, grymt jobbat!
Tyvärr tyckte dock trevliga M på BVC att W:s rap-problematik tydde på kolik. Suck. Men vi ska prova ny ersättning när NAN har tagit slut och Sempers magdroppar inhandlades även på vägen hem. Vi ger upp Miniform, märker ingen skillnad direkt och nu har vi använt det i närmare tre veckor. Magdropparna behöver man dessutom bara ta en gång om dagen till skillnad från Miniform som måste tas inför varje måltid = drygt.

Vi har iaf haft både kaos och mys de senaste dagarna. Kaos pga av dessa ettriga rapar som sitter inne och orsakar gallskrik i 3-timmarsperioder och mys eftersom jag upptäckt att W lättare kommer till ro om vi två ligger sked en stund i vår säng innan han ska sova för natten. Natten till igår sov han närmare 5 timmar och natten till idag närmare 6 timmar! Blir lika chockad varje gång när jag tittar på klockan.

Igår jobbade Pierre kväll och vi var ensamma de fuktade kvällstimmarna. Men det gick helt ok. Inga gallskrik iaf så länge W fick ligga klistrad på mig och stånka, stångas och knorra. Jag hade honom i vagnen på balkongen när han sov under dagen och det fungerade skitbra. Fick ENORMT mycket gjort under dagen. Tömde vår hylla i vardagsrummet på tidningar, reklam och allehanda papper. Rensade ut garderoben på höstkläder samt fick en stor påse med kläder till loppis. Hängde in alla sommarkläder, vek och la in all tvätt vi har haft stående (även P:s kläder ;-). Rensade ut för små kläder ur W:s lådor och la alla 56:or i tvätten (som han nu kan börja använda!) Drog fram alla mina pysselsaker och slängde allt onödigt samt förberedde plats i min egen garderob. Ska köpa en stor plastback på IKEA och lägga ner allt i istället för att ha allt utspritt över hela lägenheten i olika skrymslen och vrår.

Imorgon ska vi lämna bort W till mina föräldrar och röja i källaren, köra till tippen och sätta ner allt som står och skräpar här uppe. W:s rum har i princip stått orört sedan han kom, trodde ju att jag skulle hinna göra klart innan förlossning men det gick ju sådär. Ska bli SÅ skönt att få iordning.

Ska även försöka mig på att plantera om på balkongen. Vi har köpt loss ett fint uteset med möbler av Pierres vänner så det är lite synd att det bara finns vissna påskliljor och överdimensionerade penséer i krukorna.

Återkommer :-)

1 kommentar:

  1. Du glömde en sak under barnvaktstiden: VILA!!!!!! ;-) Kram

    SvaraRadera