måndag 27 juni 2011

Fisk och äckel

Igår fyllde W tre månader. Det firade vi med att lämna bort honom hela dagen. Schyrre liksom. Jag tänkte inte rikigt på det när jag planerade in överraskningsdag för P. För inte kunde han ju bara få en vikbräda inte. Nix. jag bestämde redan i förra veckan med mamma och pappa att jag skulle lura honom att han behövdes. Jag sa att han skulle hjälpa pappa att bära och sånt jobbigt. Dock var det ju bara bluff och båg. När vi om fram hade nämligen pappa förberett metspö och kastspö samt grävt upp mask och tömt båten(/ekan) på vatten. Mina föräldrar bor precis vid Kävlingeån och har dessutom en liten båt förtöjd nere hos grannen. Eftersom vi är uppväxta med detta glömmer man ofta bort det men så när jag satt och försökte tänka ut ngt kul och ickeavancerat kom jag på att P gillar att fiska. Så vi lämnade oungen till mamma, drog på gummistövlarna och traskade ner till ån.

Det är verkligen ngt speciellt med att ro ut på ån. Ett helt annat lugn. Givetvis fick jag mest fisk också. Dock bara någon mört och några aborrar. P försökte meta gädda med mört också men han tog mest bara död på dem tyckte jag.





Godaste baguetten från Malmö catering


Jag vart rysligt snygg och rysligt bra på att dra upp aborrar.


Storfångsten


P såg först ut att vara van vid årorna men ...


sen gick det sådär ...

Dock varade inte lugnet så länge för min del eftersom jag bestämt med Leif och Lotta att de skulle komma hem till oss 16.30 för att passa W. Jag hade nämligen köpt biljetter tilll Baksmällan 2 och kollat upp enda ok restaurangen som var öppen. Detta kunde jag dock inte berätta för P ju så jag fick fejka magont och sura lite för att vi skulle åka hem snabbt. Dock fick jag till slut stressont i magen på riktigt när P glömde sina solisar och fick springa in igen samt en skylt om köbildning dök upp på motorvägen. Gaaah. Men vi hann i tid :-) Filmen var halvkul men liiite to much för min smak. Seriös äckelvarning. En mysig dag allt som allt.

1 kommentar: