måndag 20 juni 2011

Måndag

Haj haj. Idag är det måndag igen minsann men vad gör väl det när ungen sov 8 timmar(!!!!!) i natt. Herregud vad skönt. Vi hann titta på en film i lugn och ro OCH sova 5.5 timmar innan det var dags för nästa matning. Bada is tha SHIT.
Idag var det även dags för BVC + läkarundersökning. Han är numera 55.5 cm och väger 4,5 kg eller ja, 4465 kg och då hade han inte ätit på 3 timmar, sist hade han ätit precis innan så jag antar att han ligger över 4,5. Vi ska till Neonatal på onsdag för läkarkontroll också så då får vi la se vad vågen stannar på :-)

Undersökningen gick väl bra förutom att läkaren tyckte att W skelar. Inget vi har märkt av så jag är lite skeptisk till det hela, men antar att han vet bäst och kanske menar han inte samma sak som vi när vi tänker på att skela. Han skickade iaf remiss till ögonkliniken för närmare titt så vi får väl en kallelse så småningom. Det är ju bra att de kollar upp det ordentligt iaf. Och som sagt får vi se vad neoläkaren säger på onsdag... :-) I övrigt såg allt perfekt ut och hans kurvor kunde inte varit bättre enligt M och läkaren.

Helgen som gick var fullspäckad men mysig. Lördagen började med frukostfika med IP sen begav jag mig till Sinnesro spa för behandlingen (läs här under) jag fick i födelsedagspresent av Pierres familj. Det var ... UNDERBART. Jag var så avslappnad att jag aldrig varit med om ngt liknande. Rekommenderas varmt för trötta småbarnsföräldrar och alla andra som stressat järnet. Jag somnade flera ggr ... mmm.
Efter behandlingen var det dags att sätta fart igen för då stod grillning med gäster på schemat. IP , Josef, Carro och Per kom över på lite parmiddag och skitsnack. Det var riktigt najs även om en viss W hade en del skrik i kroppen som ville ut. Kanske avskräckte vi dem enda barnlösa paren till att vänta några år till ... hehe. Gött var det iaf.

På söndagen stack P till Tyskland för att handla dricka till vår fest och jag och W stack till systersonen/kusinen Alfred som fyllde hela 4 år i helgen. Av oss fick han Chewbacca-nyckelring, Star Wars figur i lego, Star Wars målarbok, Spidermanklistermärken och en Batmanklocka. Han verkade rätt nöjd även om Star Wars tv-spelet han fått tidigare av sina föräldrar lockade mest.


W kurade ihop sig och mös hos syrran

Det bjöds på läskig MONSTERtårta. A berättade även att om man frågade först så kunde man få lov att äta ögonen. Tackar.


Lillbrorsan fick en larv som mamma och jag hittade i leksaksaffären innan i veckan. Den verkade uppskattas :-)

(bilderna snodda från syrrans facebook)

1 kommentar: