tisdag 28 juni 2011

VARFÖR

ser jag ut som en freak´n hamster i huvudet!?! Jefla BULLkinder. SKIT också. Jag trodde liksom att jag gick NER i vikt men tydligen INTE.



Jag intalar mig själv att det inte aaalls har med den vita saken i våfflan och dess gelikar att göra utan snarare är en allergisk reaktion framkallad av dagens intensiva exponering av min delikata hud i solens stekande hetta.
Typ.

Sen ber jag min sambo att ta en bild av W och mig "som jag kan ha som profilbild på FB". Hur fhan P kunde höra "som gör att jag ser ut som ett svettigt osminkat troll som kidnappat W och sprungit genom en regnskur" vet jag fan inte. Men så blev bilden iaf. Att jag dessutom FRÅGAR efteråt om bilden blev BRA och får svaret JA, DET TYCKER JAG, gör mig lite rädd. Hur tycker P att jag ser ut egentligen? Om det alltså är en BRA bild på mig?? Jag vet inte?

Jag sätter mig i soffan, lägger över bilderna medan jag väntar spänt på att ÄNTLIGEN få se en sådär vacker mor och son-bild där vi är sådär somriga och fina och får se DETTA; en förskräckt W och en svettig, plufsig och sådär mhmhmh(tänk äckligt gubbskrockande ljud)-nöjd rufsig människa.


Alltså ursäkta min överdrivna reaktion men jag var verkligen HELT övertygad om att detta var typ bästa och finaste bilden EVER. Crap.

Nu lever jag faaarligt nära gränsen att P aldrig någonsin kommer att ta en bild på mig igen, jag inser det, men jag måste även visa upp denna bild. Som alltså sparas och räknas som OK.



Kodakmoment indeed.

Hej

Ps: JA jag inser att jag nästan intagit den lila/röda ansiktsfärg som W fick när han vaccinerades. Solen underskattades således även detta år. Otippat. Eh.

6 kommentarer:

  1. Haha läste texten och tänkte hon överdriver säkert, men nä kan man har hålla med dig :)

    /Mia

    SvaraRadera
  2. Du soffan, det är något med karlar och fotografering. jag har bett Mattias fotografera mig typ hundratals ggr för jag ska ha bild till något speciellt, typ fejjan eller blogg. Så frågar man nöjt om bilden blev bra, just för att man tycker själv att man fick till en bra pose. Oooooja den blev bra. Sen kollar man så ser man ut som skräp med dålig hållning och mer tak än kropp syns. Be han ta flera stycken nästa gång. Dem lär sig aldrig tror jag. Men om dem ta fler foton efter varann så är chansen kanske stor att dem kanske helt enkelt har tur att få till en bra bild man är nöjd med. Om man har tur. Men du är fin. Det är du. fast du ser ut som lodis med rejäl solbränna. hahaha. Sorry. Du är söt. Du är faktiskt det. :) KRAM

    SvaraRadera
  3. okej. förlåt. Lodis var ett hårt ord kanske. Jag var tvungen att kolla igen på bilden. Du ser inte ut som en lodis. Du ser bara väldigt snyggt solbränd ut. Med lite rufsigt hår. Men det är en mysig bild. Faktiskt. Nu ska jag nog va tyst innan jag lindar in mig i något jag inte kan förklara mig ut ur..... eh.
    Kram igen. :)

    SvaraRadera
  4. Alltså hallå!!! Det spelar fan ingen roll hur många bilder jag tar så blir de inte bra enl Soffan. "Ta ett till...jag får se...nä, ta ett till...jag får se...nä, ta ett till och så måste du berätta hur mitt hår ser ut och hur jag ska stå." Alltså va fan! Sist jag kollade så stod det inget om någon fotografutbildning i mitt CV. Dessutom tycker ju jag såklart att min älskling alltid blir bra på alla bilder...hrmm...eller ja, ni förstår. Hehe...

    SvaraRadera
  5. Ah du! Du ser ju själv hur det blir när man inte "kollar" dig efteråt. Sen säger du aldrig till när du börjar fota heller, så typ 3 bilder står man med handen för ansiktet eller blundar och rättar till kläderna. Borde det inte ligga i ens eget intresse att ta snygga bilder på sin partner?? Men ja, jag får väl försöka bättra på mitt utseende helt enkelt, så att jag ser hyfsad ut från ALLA vinklar (och inte typ en). Du är söt som håller i kameran och åtminstone ser till att jag liksom hamnar i objektivet iaf.

    N: ja men eller hur?? Är det för mycket begärt med liiiite vägledning?? Eller att de själv ändrar läge/vinkel? Typ "dra inte bak huvudet som en sköldpadda så att du får trippelhaka" eller "nä vet du vad, nu såg du ut som ett troll som kidnappat W och sprungit genom en regnskur så jag tror att jag får ta om den bilden från en annan vinkel och be dig att kamma till håret lite". Då SLIPPER de ju liksom ta 10 bilder till som ändå inte blir bra. Lodis tar jag, för övrigt, nästan som en komplimang gällande den bilden, haha.

    SvaraRadera