torsdag 14 juli 2011

Aj

Nu ska jag älta lite igen. Förlåt men jag blir lite ... brydd. W har ätit mellan 90-120 ml ersättning de senaste 1.5 månaderna. Vi har använt napphål 1 fram tills för nästan två veckor sedan då vi bytte till stl två. Vi har försökt byta tidigare men då har det slutat med att han tvärvägrat äta, spytt eller klökts och hostat. Nu har det dock gått jättebra. Han började ÄNTLIGEN äta mer i fredags. Han kunde klämma 120 och sen fortsätta gnälla varpå jag gjorde 60 till som han drack utan problem. Lyckan var stor. Fram tills nu dårå. Nu äter han MINDRE än vad han gjorde innan. Eftersom han har börjat sova hela nätterna äter han oftast bara sex mål om dagen och ibland bara fem. Jag fattar ingenting. Vi har samma ersättning som innan och inte ändrat någonting utom möjligtvis att Sempers magdroppar tagit slut men de kan ju KNAPPAST ha så pass stor inverkan på några dagar med tanke på att det tog närmare 3 veckor innan de påstods göra någon effekt. Han fiser ENORMT mycket och drar upp knäna mot magen dessutom har han producerat b-blöjor två dagar i rad, vilket inte hänt de senaste två månaderna iaf.
Kan han kanske ha blivit mjölkkänslig? Kan de bli det bara sådär?? Jag ska till BVC på måndag så jag antar att det inte är någon fara på taket men älta kan man ju få lov. Jag vägde honom innan med mig och enligt vågen ligger han på 5,4 kg nu, vilket stämmer bra med mina uträkningar om att han borde ligga på 5,5 kg på måndagens BVC besök. OM han nu fortsatt att gå upp i samma takt vill säga, dvs ca 250 g i veckan. Det är bara så drygt när man inte vet vad det är. Känns som att man plågar honom när man ger honom mat. Jag får minst lika ont i magen som honom. Blä. Känsliga människa. Kanske det tråkigaste inlägget EVER. Sorry.

1 kommentar:

  1. Det kan inte bero på att ni har börjat med större hål i nappen? Då får han ju i sig mer mat och kanske även mer luft, vilket ju kan leda till magont?

    Min son hade väldigt ont i magen emellanåt och jag brukade göra magmassage på honom, det tyckte han om och det lindrade lite. Jag fick lära mig detta på BVC.

    Detta gör jag på Ellen också, och hon älskar det med. Ellen har också stundtals ont i magen och drar upp benen på det sätt som du beskriver. Ibland skriker hon nästan i panik. Jag brukar "cykla" med hennes ben och försöka få ut gaserna och göra lite cirkelrörelser över magen så brukar det lugna ner sig.

    Jag tycker W är helt bedårande, helt helt bedårande :-)

    SvaraRadera