lördag 9 juli 2011

Kvällsbus

is tha shit. W och jag är ensamma idag. Farsan drog till Norrköping för att kolla fotboll så vi har myskväll. Vi har busat och sjungit, smakat lite kokt vatten med sked (det gillades!), smakat på händer, varit och handlat lite godis, testat pyjamasen vi fick av farmor och farfar (som verkade så oändligt stor när vi fick den och nu sitter som ett ålaskinn) innan den blir för liten, stirrat på en kudde och pratat massor.
Nu ligger W i sängen. Kom på det igår. Snilleblixt liksom. Vi har ju försökt ha honom uppe läänge så att han ska sova desto längre vilket har resulterat i en asgnällig påg om kvällarna. Igår tröttnade jag och la honom i sängen redan 21. Vad tror ni hände?? Jo men visst oungen sov till 4.30. Oookej. Det ska dock tilläggas att vi fick gå in och lugna knorrandet några gånger innan kusten var klar men ändå! Det lär väl inte funka ikväll men än så länge har det varit knäpptyst (ca 40 min) inne i barnrummet. Idag känner jag mig dock fylld av tålamod så det ska nog gå bra vilket som.


 Ibland är man på strålande bushumör





 Det funkar dock inte HUR länge som helst...


Senaste grejen är att mosa in händerna i foderluckan och gnaga och suga. Ni som har varit med lite längre i gamet; vad innebär det? Är det bara vanlig upptäckaranda, tecken på att man kanske börjar få en tendens till tänder (lite väl tidigt dock...) eller vad? Förslag på roliga leksaker att gnaga på? Har köpt en bitring men vetifan om det kan vara ngt, känns lite tidigt. Sött är det iaf.

3 kommentarer:

  1. Så söt han är!! Som ledsen med. Hur stor är han nu? Vägde Ludde på vår våg idag (när jag höll i honom så det är väl inte exakt) och ungen väger 7,2 kg! Inte konstigt att man nästan får mjölksyra i armarna efter två minuter!

    SvaraRadera
  2. Ska bli underbart o ses!! Nellie började oxå tidigt o äta på allt, innan tänderna dök upp, tror de har bäst känsel där eller något :)!! allt som kan stoppas i munnen funkar bra!! Bäst enligt nellie är mobiltelefoner, nycklar o sladdar :-)... Alltså allt hon inte får :)..... puss till er

    SvaraRadera
  3. Haha, gnäll-fejset har blivit en av hans specialiteter numera... Jag skulle tippa att han väger 5,2 kg om han har gått upp som han gjort de senaste månaderna. Han brukar snitta 250 g i veckan och vägde 4,8 kg för 2 veckor sedan. Jag gjorde lite huvudräkning och kom fram till att OM W hade varit fullgången och fortsatt att gå upp i vikt på samma sätt som han gör hade han också landat där någonstans ... och då vägde han bara 2,9 kg på sin bf-dag... Så Luddisen är nog alldeles perfekt :-) Ska bli spännande att se vad som hänt på tre veckor, ska till BVC den 18:e igen. Intressant att BVC-besök tydligen är det mest spännande man kan göra nuförtiden ... eh.

    Det ska bli grymme att ses Mallis! Du får ge mig tips lajv idag. Filtarna ligger i vagnen och kaka göttar sig i kylen. Mmm. Fast KÖFFET är ändå bäst ;-)

    SvaraRadera