måndag 11 juli 2011

Picknick

Idag är det dags för mammafika. Jag bjöd in ett glatt gäng på picknick i Kungsparken, sex stycken blev vi totalt men tyvärr är Nettan sjuk och Carin hade lite inbokade tider men fyra blir vi iaf säkert :-) Det blir Anna och Wilma (+1 år), Malin och Nellie (8 mån), Marzena och Frank (-1 mån) och kanske Carin och Viktor (+1 mån). Frank och Viktor är jag vansinnigt nyfiken på. Små nykläckta sötisar... oooh ska bli spännande! Wilma och Nellie ska så klart också bli roliga att träffa :-)

Kakan står i kylen och W är på sitt bästa humör ... hmm.


Kärleksmums är aldrig fel... mmm.


Igår testade vi att flytta upp W. Han har legat nere i fotändan innan med ett minitäcke eftersom han korvade ner sig under täcket. Trodde han hade kommit ifrån det nu men nej. 
Imorse när jag kom in såg det inte riiiktigt likadant ut som när jag la honom ...
Godmorgon på dig med liksom..


Dessutom kan jag nog sluta oroa mig för att han blivit svagare i nacken (pga sitt ballonghuvud). Igår låg han så här i 20 min och vände huvudet fram och tillbaka flera gånger, hur stabilt som helst. Bara jaha?


Sen fick han sitta och titta lite på tv innan läggdags också :-)


Angående sovstatus så gick det väldigt bra i lördags när vi var själv. Jag testade att lägga honom redan 19.30 - succé! Inte ett pip fram tills 3.30. Grymme! Dock gick det inte så bra igår, gnäll gnäll gnäll. Han fick komma upp ur sängen inte mindre än tre ggr innan han somnade ordentligt vid 23-snåret. Dock vaknade han inte förrän 6.30 så det är en utsövd morsa idag. Skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar