söndag 17 juli 2011

Snacka går ju

Jag spanar efter en cross trainer. Känner att jag behöver en sån. Skulle vara sjukt mycket skönare att stå på en sån framför eftermiddags-tv:n än ligga på soffan och glo. Jo, visst, jag skulle kunna dra ut med vagnen och gå varje dag, absolut, men det är ju trots allt inte riktigt samma sak. Dessutom är det visserligen oftast sjukt skönt att bo mitt i stan men kanske inte helball att ALLTID ha i åtanke vad man sätter på sig och hur många bekanta man kommer att träffa på. Ibland vill man bara slänga på sig en urtvättad asstor t-shirt och ett par synnerligen slappiga tights. Men nänä, då ska man möta blickarna från 7000 ashippa morsor i parken eller alt. 18.000 hippa människor på gågatan. Det kan man ju iofs skita fullständigt i men å andra sidan har jag ändock en gnutta fåfänga i mig TROTS barnafödande och passering av 30-årsstrecket. Tro´t eller ej.

Jag har varit på gymmet 7 ggr sen jag fick W och han är inte ens 4 månader så jag vill inte direkt titulera mig som lat MEN det krävs onekligen en fukkin vilja av STÅL för att kl 17.45 när sambon kommer innanför dörren (och man möjligtvis hunnit kasta i sig en halvtaskig lunch vid 12-snåret när man då varit uppe sen 7-snåret) bara liksom slänga på sig (de illasittande) träningskläderna och bara "du, vi väntar med maten tills jag är hemma vid 19.30 igen, för jag är så JEFLA peppad att träna NU liksom". Man är ju inte alls: 1) halvt svimfärdig av hunger och hade kunnat fälla ett mindre rådjur, 2) trött så att det liksom börjat rycka i ögonlocken och blicken ideligen tappar fokus, 3) benägen att få sjukt dåligt samvete över att dumpa W (med världens sämsta kvällshumör) till P som då jobbat hela dagen så fort han kommit innanför dörren.

Eller så är jag bara sjukt lat. Kan vara det med.

Va fan, nu glömde jag vad jag skulle skriva från början; Ingen som har en cross trainer på lager???

Hej.

2 kommentarer:

  1. Jorå... Ska jag forsla ner den från Sthlm? ;-)

    SvaraRadera
  2. Haha, ja skulle du kunna göra det? Det hade ju varit himla kärt av dig ;-)
    Va fan, lönt att bo i Sthlm liksom... ;-)

    SvaraRadera