söndag 31 juli 2011

Underbart

vackert var det på bröllopet igår!! Åh, det är så sällan man får gå på sådana tillställningar, hade glömt hur fint det kan vara.
Allt var verkligen perfekt - ursnygg brud och brudgum, liten mysig kyrka, välkomstskål hemma hos brudparet sen bussfärd till Brantevik där superb trerättersmiddag intogs och därefter tillbaka med bussen igen för bröllopstårta, kaffe och öppen bar inne i "discorummet". Vi var hemma kl.4 med en, enligt egen utsago; "karatefull" Pierre som gjorde ett och annat snabbesök till toaletten som skvallrade om att det inte är en chans att vi kör till stugan kl 13 idag... om vi säger så. Jag tog massor av bilder (för en gångs skull) men kan ju såklart inte lägga ut dem förrän jag fått klartecken från brudparet. Dock blev det någon bild på min "outfit" för dagen. Alltid något.





Nu måste vi lägga på ett kol, väskor ska packas och frulle ska käkas. Snart går färden mot en veckas stugliv i Blekinge med syrran, Fredrik, Hugo och Alfred. Ska bli RIKTIGT skönt.

Sist men inte minst måste jag skriva hur fantastiska "svärföräldrar" jag har. Inte bara passade dem Wilmer från 11 igår fram tills nu i eftermiddag utan Leif skjutsade även oss till kyrkan och hämtade oss vid 2.30 natt. En liten nätt biltur på ca 1 timme enkel tur. När jag berättade om vår grymma deal kunde man verkligen SE hur det lös av avund i andra föräldrars ögon. Och jag förstår dem. Det är nästan för bra för att vara sant.
Det gick för övrigt alldeles utmärkt att sova utan W, dock ska det erkännas att jag tittade kanske 4 ggr på bilden som Lotta skickade under kvällen. Men annars var det lugnt, så lugnt att vi inte ens tänkte på det när P:s iPhone laddade ur och vi var okontaktbara under 5 timmar... Grymt! Stort TACK!


Väl inspekterad bild ...

2 kommentarer:

  1. Vad roligt. Och vad fin du var!

    SvaraRadera
  2. Tack för att ni kom och hängde med oss på den stora dagen!! Vi hade sjukt roligt och det var tack vare alla gäster som inte sparade på krutet, om vi säger så... ;-)

    Det går jättebra att lägga ut bilder här. Vi har inte tagit ett enda kort själva så det hade varit kul att se hur allt såg ut, egentligen!

    Vi hörs snart vännen, stor kram!!

    SvaraRadera