måndag 22 augusti 2011

Frågor

Susanna kom med en väldigt bra idé för några dagar sedan. Hon ställde fem frågor till sina läsare och jag vill ju inte vara sämre. Nu tycker jag faktiskt att ALLA kan svara, även om det är mamma eller IP eller Leffe. Det kan ni väl ställa upp på med tanke på allt jag öser ur mig :-)

1) Hur gammal är du?

2) Bloggar du? (Lämna gärna adress!)

3) Finns det något du skulle vilja fråga mig?

4) Hur länge har du läst bloggen?

5) Vad skulle du vilja att jag bloggade mer om?

Precis som S lovar jag att svara på alla potentiella frågor i ett senare inlägg :-) Ha re!

14 kommentarer:

  1. 1) 30.
    2) Ooooja det gör jag nock! Beingniddan.blogspot.com
    3) Nä, du berättar redan allt det jag sitter och vill läsa om.. :):):)Men om jag kommer på något, så hojjtar jag till!
    4) Hmm..jag vet inte, men nog från början. Jo. Från allra allra första början. Härlig blogg som bara inte går att slita sig från!
    5) Om kläder. Vad du har på dig om dagrna. Så som du gjorde innan. Ja, man har ju inte tiden på samma sätt nu när man har barn...eh...konstigt nog. Men ibland hade det varit skoj att se vad du drar på dig, kombinationer och smycken till det!

    Det var allt för mig!

    KRAM Nettan :):)

    SvaraRadera
  2. 1) Hur gammal är du?
    30 snart

    2) Bloggar du? (Lämna gärna adress!)
    DVD! http://menvisst.wordpress.com

    3) Finns det något du skulle vilja fråga mig?
    Massor! Men jag är så trött nu så jag har bara gröt i hövvet. ÅTERKOMMER!

    4) Hur länge har du läst bloggen?
    Minns inte, men sedan du var gravid så ett halvår? Kanske lite mer.

    5) Vad skulle du vilja att jag bloggade mer om?
    Om DIG. Och då snackar jag Soffan- personen inte Soffan- mamman. Lite om vad du tycker och tänker om diverse.

    SvaraRadera
  3. 1) Hur gammal är du?
    31

    2) Bloggar du? (Lämna gärna adress!)
    Nope

    3) Finns det något du skulle vilja fråga mig?
    Hur går dina tankar om att skaffa syskon?

    4) Hur länge har du läst bloggen?
    Hm sen mitten av graviditeten tror jag

    5) Vad skulle du vilja att jag bloggade mer om?
    Dina åsikter om vardagliga ting som äktenskap, skilsmässa, barnuppfostarn män verse kvinnor etc


    /Mia

    SvaraRadera
  4. 1)52
    2)Nej
    3)Massor,men det tar vi lite mer privat.
    Nej, jag bara skojade. Jag får ju veta en hel del av att läsa din blogg plus att jag träffar dig ju rätt ofta så jag är nöjd.
    4)Jag började läsa din blogg strax efter du hade träffat Pierre och jag hade lärt känna dig lite grann.
    5)Jag är för tillfället rätt nöjd med vad du skriver. Jag får ju följa mitt barnbarn rätt så bra även här. Det andra lite mer privata kan vi väl prata om själva.

    SvaraRadera
  5. 1) Hur gammal är du?
    * 28

    2) Bloggar du? (Lämna gärna adress!)
    * Nix, gjorde de förr.

    3) Finns det något du skulle vilja fråga mig?
    * Allt :D

    4) Hur länge har du läst bloggen?
    * Hittade din sida via AFF för någon månadad sen och tyckte de var en super blogg. :)

    5) Vad skulle du vilja att jag bloggade mer om?
    * Barn Kläder :)

    SvaraRadera
  6. Ok...

    1) 32

    2) Japp, ibland... www.linaslajf.blogspot.com

    3) Inte vad jag kommer på just nu...

    4) kanske 2 år... eller längre...

    5) nja... helt ok som det är...

    SvaraRadera
  7. 1) Hur gammal är du?
    * 31

    2) Bloggar du? (Lämna gärna adress!)
    * japp. Finns med i din lista.. *ler* ;)

    3) Finns det något du skulle vilja fråga mig?
    *Hmmm... Kanske lite svårt att skriva om nu när du är mammaledig men ditt jobb verkar intressant, hur hamnade du där? säkert en massa annat men kommer inte på mer...

    4) Hur länge har du läst bloggen?
    * kanske i ett halvår.

    5) Vad skulle du vilja att jag bloggade mer om?
    * Tycker din blogg är asaball :) du skriver så roligt och personligt. Gillar ju dina Wilmerinlägg, speciellt nu när man själv har barn.

    SvaraRadera
  8. Varför har inte jag kommit med?! Jag har svarat :-(.... Jävla iphone... Puss malle

    SvaraRadera
  9. 1) Hur gammal är du?
    31

    2) Bloggar du? (Lämna gärna adress!)
    http://encappuccinotack.blogg.se

    3) Finns det något du skulle vilja fråga mig?
    Oj massor. Vad engagerar dig allra mest? Vad drömmer du om? Har du alltid varit kreativ och gillat att pyssla? Vilka egenskaper uppskattar du mest hos andra? Hur skapar du minnen i vardagen? Musiksmak? Favoritstad? Favoritland? Största utmaningen med att bli förälder? I could go on and on and on...

    4) Hur länge har du läst bloggen?
    Kan inte komma ihåg. Säkert 2-3 år iaf. Hittade din blogg via någon annans (där du hade kommenterat tror jag!) och fastnade direkt för ditt humoristiska sätt att skriva

    5) Vad skulle du vilja att jag bloggade mer om?
    Jag tycker du håller schysst variation på dina inlägg och att du har en bra mix av allvar och humor. Gillar dina lite mer personliga inlägg där du inte bara skriver att livet är rosaskimrande och luktar nygräddat bröd hela tiden. Så inga önskemål för tillfället ;-)

    SvaraRadera
  10. Cc79 här, kan visst inte kommentera hos dig längre. Tror jag har försökt typ 10 ggr nu. Aaaarghh! Testar att publicera "Anonymt"...

    1) Hur gammal är du?
    32 (Eller "tjugiflera". Samma sak. Typ.)

    2) Bloggar du? (Lämna gärna adress!)
    Ja, det gör jag - på flera ställen. Den låsta har du nog redan access till? (mywaycc79...)Den "öppna" är relativt nu; http://furysorrowlove.wordpress.com/

    3) Finns det något du skulle vilja fråga mig?
    Oj, ja. Många saker! :)

    4) Hur länge har du läst bloggen?
    Oj... ett par år. 3 år kanske, kan det stämma? 4 år? *senil*

    5) Vad skulle du vilja att jag bloggade mer om?
    Mer om dig som person. Minns att du skrev lite förr om hur du är/mår/agerar i olika situationer. Förstår såklart att man skriver om helt andra saker när man skaffat barn, men ibland saknar jag dina "vardagstexter", videoinlägg etc.!

    SvaraRadera
  11. 1. 61
    2. Nej
    3. Nej,inte just nu. Men kommer säkert på något efterhand. Men det tar jag när vi träffas.
    4. Ca 1,5 år.
    5. Instämmer med hustrun min.

    SvaraRadera
  12. 1) Hur gammal är du?
    Jag är 34 år!

    2) Bloggar du? (Lämna gärna adress!)
    Japp! http://liten2011.blogspot.com/

    3) Finns det något du skulle vilja fråga mig?
    Hmm... pass på den så länge!

    4) Hur länge har du läst bloggen?
    Jag vet inte riktigt. Kom in av en slump på bloggen med anledning av att vi var gravida i ungefär samma vecka och sedan dess har jag "hängt med" :-)

    5) Vad skulle du vilja att jag bloggade mer om?
    Tycker det är bra (och kul) som det är. Du har ett härligt och spontant sätt att skriva :-)

    SvaraRadera
  13. Jaha, då får jag också svara... :-)

    1. 30

    2. Nope, men vem vet om framtiden..

    3. Nä, när jag undrar något så frågar jag dig direkt.

    4. Från din start

    5. Wilmer är en sötis och nu känns det som om bloggen är 90% om honom, vilket man förstår då du äntrat mammarollen och det är mest han och du som "hänger" om dagarna. Kul att läsa om honom och se alla söta bilder. Han är ju ett vackert barn! Wilmer har ju en plats i mitt hjärta också. 
    Men saknar bloggen om Sofies liv, vad hon hittar på, vem hon träffar osv. Förstår att det är svårt då man inte kan låta W ha FF än.., så att mamma kan dra ut på äventyr. ;-)
    Kanske ska styra upp ditt förslag om tjejträffar/utekvällar så kan Pjär sitta hemma och pränta in MMF i Wilmers skalle..
    Men detta är ju ditt liv nu. För min del så kanske det blir "roligare" att läsa om babykläder och barnrumsinredning när jag själv är i samma situation.
    (vilken nog dröjer...)
    Men det kanske bara är jag som gillar att läsa om när du träffar våra gemensamma vänner, de som inte "känner" dig kanske skiter i vilket.
    Jag gillar din blogg och du bjuder mycket på dig själv!
    Looove! IP

    SvaraRadera
  14. 1) Hur gammal är du?
    Ska fylla 35 :)

    2) Bloggar du? (Lämna gärna adress!)
    Ja, har skrivit sedan 2002, sillian.se (dock med lösen)

    3) Finns det något du skulle vilja fråga mig?
    Nä inte så här direkt ... Har ibland funderat över att kommentera något, men astått.

    4) Hur länge har du läst bloggen?
    Jag har läst sedan slutet av din graviditet. Sen har jag fortsatt läsa. Mest för att jag varit i samma sits som er, födde båda mina prematurt, och är nu gravid med nummer tre :)
    Sen gillar jag hur du skriver :)

    5) Vad skulle du vilja att jag bloggade mer om?
    Jag tycker om att läsa om det du skriver, så fortsätt så :)

    SvaraRadera