måndag 26 september 2011

6 månader!

blev lillen idag. Skumt. Känns både som världens snabbaste och världens längsta sex månader ever. Det firades iaf med att inviga soldräkten som inhandlades i vintras någon gång inför just denna resa, som vi redan då hade i åtanke. Jag trodde ALDRIG att den skulle passa men det gjorde den, idag. Yeay!






Värsta turisten, hehe.

Flygturen gick också helt ok. Ett litet psykbryt när övertröttheten slog till men vid start sov han och när vi landade satt jag och viftade som en annan idiot med en skallra. Paret bakom verkade iaf extremt tacksamma med tanke på att jag samtidigt lyckades få deras tiomånaderspojke i total trance. Lucky bastards... ;)
Mitt allra bästa tips är dock - majskrokar. Svinbra när maten käkats upp i förväg och nappen totaldissas. Köpte det bara någon dag innan vi reste, mest för skojs skull men det har absolut blivit en räddning även här nere :)






Majskrok= happy kid. Oungen har ju även lyckats kötta hela ansiktet. Rivit sig på typ 6 ställen med naglarna trots att jag drog fram nagelsaxen så fort första rivmärket uppstod. Typiskt. Hello Scarface liksom.

Jag får berätta mer om mötet med Pierres pappa sen, när jag kanske har lite bilder att lägga till. Det var iaf en stolt och gråtmild farfar som hälsade barnbarnet välkommet och W verkar i sin tur ytterst glad i sin farfar.

Imorgon kommer även mamma och pappa hit, de tog minsann en restresa och bor i Rhodos stad. På kvällen har Panagiotis (P:s pappa) grekisk afton med dans, musik och mat på sin restaurang och mamma och pappa tar en natt i lägenheten bredvid. Ska bli skitkul :) Nu - sova!

Hej.

2 kommentarer:

  1. Så roligt det låter och så otroligt skönt med semester!! Vill också!! Livet är bra orättvist. ;) W var såklart bedårande i sin soldräkt! :)

    SvaraRadera
  2. Grattis lille W! Ha det så mysigt resten av veckan och hälsa ma-pa! Kram från oss!

    SvaraRadera