torsdag 8 september 2011

Bara så ni vet

så tränar vi som satan här hemma. Både på smakportioner, att sitta och att ta sig framåt. Rena rama boot camp må jag säga. Nej, kanske inte riktigt. Men vi är duktiga och det går framåt.
Smakportionerna är uppe i en hel burk om dagen och igår satt han tom och gapade frivilligt till varje sked. Nu har vi kört igenom potatis och morot så idag är det dags för majs.... Ooooh. Har även köpt på mig lite banangröt som ska testas ikväll.
Sitta går ju. I fem sekunder eller så. Ligga på rygg är såååå juli liksom. Skulle man lägga honom så så går det inte många sekunder förrän han har vänt sig till mage och ligger halvvägs utanför gymmet. Nu är det senaste att asa sig lite framåt. Testade att lägga honom på mattan för bättre grepp men det slutade med att han försökte tugga på fransarna hela tiden istället. Gott.



Sitta är gött

- Posted using BlogPress from my iPhone

4 kommentarer:

  1. Å vad duktiga ni är som övar!

    Magläge funkar inte många minuter här heller, men idag tog jag modet till mig och gick på mamma-barn gympa, gick över förväntan, hon knorrade inte en enda gång under 45 minuter!
    På söndag blir Ellen 4 månader så då ska jag börja med smakis! Har köpt på mig gröt så det blir väl startskottet, och lite morot på det kanske... något säger mig dock att det inte kommer gå lika lätt som med sonen som slukade allt från första början. Ellen vägrar nappflaska och hon vägrar smaka på vatten som ligger på en sked... hua...

    SvaraRadera
  2. Hallå där! Ett tips: banangröt i all ära, men här hemma blir vi sjuuukt hårda i magen av det. Inte jag och Daniel... Såklart! Det är bara ett tips! Ok, färdig. Haj po daj!

    SvaraRadera
  3. Eh JA märkte det nu i morse. Använder ni någon annan gröt? Banangröten verkade ändå inte vara någon storhit...

    SvaraRadera
  4. Vanlig gröt med lite blåbärspure har funkat här. El annan smak på dessert... MIX, färdigt! Good luck ;)

    SvaraRadera