torsdag 8 september 2011

Rafflande

Jag vill inte säga för mycket men jag tror jag är något stort på spåren ... Håller natten idag också så är jag fan KUNG. Det gör den ju givetvis inte men låt mig leka med tanken. Och JA jag vet att nästa fas säkert väntar runt knuten men låt mig leva i min illusion om att vara världens bästa nattare. IN THA WORLD. Nä. Men vi skapar lite nya rutiner här hemma. Tv:n avstängd, lugnt och tyst också sjunger jag för W. Det låter överjefligt givetvis men han verkar digga det. Värst är " En kulen natt", måste seriöst kolla upp texten på den ... "och vart jag än sågade sågade såg i havets vågade vågade våg hmlalala pidipidididpididpi di pi? en fisk jag såg och det var DU".
SVINbra. Så halvligger han där i mitt knä och fnissar och pratar med lite ibland tills han blir gnällig eller börjar gnugga sig i ögonen och då -BAM- in i sängen. YEZ. Ok, detta har alltså funkat EN natt. MEN det funkade skitbra att lägga honom på samma sätt i dag också, blev exakt samma tid och allt sånär som på 5 min. Fatta att han sov från 18.50-06.45. F.A.T.T.A. (okej syrran tryckte in nappen 6.15 men hade inte hon gått upp kanske han inte hade vaknat till så det gälls inte, typ, hehe).

Trött och glad
Ja. Det här var nog kanske världens mest ointressanta inlägg för er utan barn och kanske topp tre boring för er med barn.
Jag skulle kunna berätta att vi gick till Triangeln idag och glodde (läs; fönstershoppade), att IP kom hit och bölade ikapp med W som fick övertrötthets-mealt down eller att jag virkat två skallror till. Men det är fan inte heller så rafflande. Så håll tillgodo. Typ.

3 kommentarer:

  1. Detta var sjukt intressant! Lär mig allt du kan :) Hur har du gjort innan denna fantastiska sångteknik?

    SvaraRadera
  2. ... "lååångt ner i djuuuupedipedipedipet... en fisk jag såg"... (det var en Haj... i blå kavAJ!)... kan man också sjunga... ;-)

    Fick han inte den "silvriga barnkammarboken" av ma-pa??? Där är många gamla godingar i den... att sjunga.

    SvaraRadera
  3. Haha, ja vad har jag INTE gjort? Nej men tidigare har vi mest låtit honom sitta i sittern eller ligga i gymmet (med tv:n på i bakgrunden) och låtit honom lalla tills han blev trött och sen in i sängen. In med napp och snutte över ansiktet. Det har funkat jäkligt bra i två månader men sen kom han in i den här "känsliga" fasen då han är väldigt lättpåverkad och orolig. Sen vart det kört. Kanske har den fasen lagt sig lite nu och det är därför det funkar eller så behöver han helt enkelt lite lugn och ro och uppmärksamhet innan läggdags. På BVC tipsade hon om samma sak, skapa lite lugn, och om man inte hinner vid läggdags så åtminstone någon stund på dagen. Jag gav smakportion vid 17-17.30 igår och sen ersättning vid 18.15 och efter det sångstund. Idag blev det banangröt istället för smakportion, sen ersättning och sist sångstund.
    Ja, vi får väl se hur det går ... än så länge knäpptyst iaf :-)

    SvaraRadera