lördag 10 september 2011

Den stora nattarkungen

lät sambon ta över lite igår. P har varit borta två nätter (när barnet sov 12 timmar utan ett pip) meeeen nu skrek han alltså två ggr under kvällen och fyra ggr under natten. Hmmm ... Den stora nattarkungen är svintrött och ångrar bittert att hon tog på sig att göra en hallon- och salmiakparfait till kvällens middag borta. Den inte så stora nattarsambon är iväg och hjälper en vän att flytta - så vi är själv igeeeen. Det lilla nattarbarnet vägrar sova frulle. Desserten ska stå i frysen MINST fem timmar. Sa jag att jag var trött? Och gnällig. Den inte så stora nattarsambon har jobbat flitigt på hotell, flygit dit och hit för att jag ska kunna ha bilen, matade ungen i morse, handlade ingredienser som saknades innan han drog OCH köpte med sig frukostbullar utan att jag bad honom. Jag ska mest bara vara tyst. Men jag är ÄNDÅ trött. Sådet så.

Ps: S - jag skickar mail så småningom. Ska bara fundera lite :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar