torsdag 1 september 2011

Gytt

Igår fick vi minsann egentid! Ibland får jag lite dåligt samvete när jag skriver på bloggen och "klagar" för det går verkligen inte många minuter innan Leif och Lotta slår en signal. Nu erbjöd de sig att sitta barnvakt några timmar på kvällen så att Pierre och jag kunde hänga lite.
Det gör faktiskt stor skillnad. Fyra timmar ensamma. Det blev tapas på La Roche (mest för att det ligger 30 sek  bort) och "Cowboys and aliens" på bio, hehe. Samma film som jag för två veckor sedan deklarerade att jag faktiskt INTE ville se för att titeln var t.o.m. för B:ig för mig ... som alltså är en sci-finörd. Men nu fanns det liksom inget annat. och tur var väl det för det var verkligen en perfekt film att se en regning onsdagskväll. Svindålig story (chocker) om då cowbaysare och rymdvarelser men karaktärerna vägde faktiskt upp filmen. Samt Daniels Craigs välsvarvade hydda ... ojojoj. Inte min favve i vanliga fall men alltså, ja, det glömdes snabbt...


Så med risk för att få en massa skäll tillbaka så kan jag faktiskt rekommendera filmen. Kan iofs bero på att mina förväntningar var bottenlåga men ändå. Småtrefligt må jag säga.

När vi kom hem återberättades kvällen och jag kände ÄNTLIGEN igen beskrivningen på den här lilla människan vi kallar son. "Han ville inte sitta still, han rör sig hela tiden. Han kunde sitta i sittern 3 min innan han blev sur. Herregud vad han rullar rundor på sköbordet. Det är inte enkelt att mata honom, han ska ju hålla i flaskan och dra och titta på allt annat." JA. DET känner jag igen. Men de tyckte såklart att det bara var roligt. Och det är det också ... i små doser ;-)

Nu är det dags för dagliga promenaden. Haj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar