torsdag 8 september 2011

Vad säger ni?

Jag leker lite med tanken att starta upp lite försäljning. Bara sådär lite på skoj via bloggen. Något seriöst har jag verkligen inte tid till. Men alltså - är ni intresserade av skallror? Eller ni och ni, kanske snarare tror ni att "folk" hade varit intresserade?

Problemet är bara vad man ska sätta för pris i så fall. Jag gör ju dem för hand och tar ca tre timmar för varje skallra. Skulle man då liksom "tjäna" på det borde de ju ligga på minst 100:-/timme + materialkostnader. M.a.o. över 300 spänn. Men det funkar ju inte, det fattar t.o.m. jag. Men asså 129:- borde väl vara rimligt? Det är ett ungefärligt snittpris av vad jag hittat på nätet i kategorin virkade skallror. Sen får man ju inte glömma att jag är cool och sånt (yez - bra säljargument från någon som försöker kränga VIRKADE saker, mm). Det är liksom dessutom en svinbra present till en nyfödd. Man brukar väl ge för typ 200-250:- till en newborn och tänk vad bra att man då kan köpa en liten body och sen beställa en handgjord skallra härifrån som liksom PASSAR till. Matchar. Fatta liksom. De kommer att älska er. Faddervarning. Lätt. Mm.
Nej men jag vet inte ens om jag menar det här seriöst men fråga kan man ju alltid sen får vi se vad jag pallar med. Lite extracash hade hur som helst inte varit fel.

Sååå hade DU kunnat betala 129:- för en sådan här?


Minus min hand dårå och plus en fräsig rosett kanske.

Eller typ en sån här:


Ps: Känns ganska relevant att tillägga att jag har väldigt små händer och att iPhonen förvränger perspektiven lite. Skallran passar alltså bra för en bebishand. Inte en manshand.

2 kommentarer:

  1. Skulle lätt betala 130kr för en skallra, så kör på :-)

    SvaraRadera
  2. Jag skulle också köpa!

    SvaraRadera