söndag 6 november 2011

Hihihi

Hehe, ja tydligen har det varit en hel del spekulationer kring Glumslöv efter det där inlägget. Giftemål och husköp har tydligen legat i topp. Malles Jimmi hade t.o.m gått in och kollat bostadsmarknaden i Glumslöv hahaha. Men nej - så roligt ska vi inte ha. Dock har jag väl lärt mig att ett halvironiskt "hihihi" kan vara livsfarligt ;-) *LER*

Nope folks, vi drog alltså inte till Glumslöv för att knyta säcken eller skaffa crib. Vi sökte efter något så mycket större, nämligen - KAFFE. Yez. Den dära Pjäran har ju tjötat om en Nespressomaskin de senaste två åren. Det enda kruxet är väl att en sådan pjäs går på 2699 riksdaler med mjölkskummare. För några dagar sedan fick jag dock snilleblixten att gå in på Blocket. Och jomenvisst fanns där en för 1500:-. Snikna som vi är tyckte vi att det var liite väl så P skickade ett mail om att vi tog den direkt för 1200:-. Tyvärr fick vi inget svar och jag upptäckte dagen efter att gubbfan tagit bort annonsen också. Moloken gav jag det hela ett sista försök och sökte på Nespressomaskin över hela Skåne. Då jeflar dök en exakt likadan maskin upp för ... 800:-!! Yez! Vi slog till direkt och körde dit i går efter babysim och lördagsfrulle i vanlig ordning. Maskinen har varit använd ca 10 ggr och vi fick fyra paket med kapslar till - woooh! Sjukt nöjd. Mamma gav dessutom P lite julklappspengar till just detta ändamål så vi är mer än sjukt nöjda. Tack mamma!




Idag har vi baaara slappat hela förmiddagen. Eller iaf jag. Efter att jag varit uppe med W först 6 och sedan matat honom 7 och hållt honom sälle till 8 iaf. Sen gav jag upp och P fick ta över showen. Vaknade vid 10.30 när frukost stod på bordet och en nöjd W for runt i gåstolen. Gytt!
Sen var det kalasdax hos finaste Nellan som blivit hela ett år. Sjukt. Fast samtidigt känns det som en hel livstid sedan...




Wilmer hade fullt upp att pilla på allt möjligt (tillsammans med alla fina barnvaktsvänner hehe. På bilden drar Helena lasset...) och vi hängde kvar ända till halv sex trots en något svårflirtad och trött snubbe. Dagen till ära fick han ha på sig mjukisdressen från Me & I som han fått låna av kusinerna. Syrran beklagade sig för ett tag sedan att de inte hunnit använda den eftersom grabbarna växte ur allt alldeles för snabbt. Riktigt gullig men sjukt opraktisk när man ska byta blöja bara ...

Nellan fick ett stapeltorn och en tunika/klänning med huva i sammet av oss.



Eftersom jag inte fick någon bild på födelsedagsgrisen snor jag en från fejjan från veckan där hon står i full Halloweenmundering. Sötis!

6 kommentarer:

  1. Fy fan vilken söt jordgubbe!!!!

    SvaraRadera
  2. Tack för fina presenter !!!!! Längtar tills ett tillfälle då jag kan använda fina klänningen!!
    Längtar efter en god kopp java på söndag!! PUSS Malle o nellan

    SvaraRadera
  3. Asså älska blocket och tradera! Vilken underbart söt klänning ni köpt till den ursöta jordgubben, var köpt? :)

    SvaraRadera
  4. S: Eller hur? Synd man glömmer att de finns ibland bara... Klänningen är från KappAhl :)

    SvaraRadera
  5. aha! det var min första gissning ;) KappAhl nästa stopp alltså!

    SvaraRadera
  6. Men GULLE jordgubben!!!

    SvaraRadera