måndag 7 november 2011

Ibland

- inte särskilt ofta ... men ibland slår det mig med full kraft hur liten du var. Ibland tillåter jag mig att bli lite mesig och gråtmild. Ibland snörps hjärtat åt lite när jag ser att dina armar var smalare än snuttefiltens. Ibland kommer jag ihåg känslan av att knappt våga röra dig. Ibland minns jag de där sladdarna som jag hatade. Och den där slangen i din näsa. 
Inte ofta - men ibland.



Ibland minns jag lyckan över att äntligen få ta med dig hem.


Ibland tänker jag på hur vi kämpade med att få dig att växa och bli stor. På hur lång tid det tog innan du ens kunde fylla ut den minsta klädstorleken.


Ibland tänker jag på alla de stunder jag kämpade med att få någon sorts respons från dig. Och ibland tänker jag på hur glad jag blir över att du verkligen hörde alla "Imse vimse spindel" jag rabblade. Att du alltid skiner upp som en sol när jag börjar sjunga just den.


Och ibland plockar jag fram de där allra första kläderna som ser ut att tillhöra en docka.




Och mer än ibland tänker jag på vilken tur vi haft som fått just dig till vår son. På hur du kämpat upp dig till en rekorderlig 7-månaderssnubbe och hur fantastiskt galen du ser ut medans du sidledshoppar i din gåstol med fäktande armar och skriiiiker allt vad du pallar.

Jag tänker på hur du imorse ålade dig ända ut till köket, hur du bara några timmar senare lyckades landa i vasken på öppna förskolan och minen du klämde av när du fick suga på en päronskrutt ikväll.

Och ibland tänker jag att det är tur att du kom sådär fort och alldeles för tidigt. För du blev ju alldeles perfekt.

Och ibland blir jag alldeles sådär löjligt lycklig över att du finns.

Men det behöver ni ju inte berätta för någon.

Hej.

7 kommentarer:

  1. Underbart fint skrivet. Blev alldeles gråtmild och fick ett
    akut behov att pussa på min egen ( just då sovande) bebis.
    Känner igen känslorna, helt otroligt hur stort och mäktigt det är att bli förälder.
    Vem kunde ha anat det? :-)

    SvaraRadera
  2. Men herregud, människa... vilket inlägg. Så fint!!! Han är verkligen ett litet mirakel, er kille. :) Kramar från Cuinne; en just nu jefligt berörd tjej

    SvaraRadera
  3. Hej gummz. Ibland slår det mig hur grymma ni är, hur starka ni varit och hur stolt jag är över att ha er som vänner! Han är verkligen jätte fin, ni har lyckats göda den lille prinsen fint! Bra jobbat, forstätt så! Det är och kommer bli en fin kille av den där W!! puss

    SvaraRadera
  4. Sitter här med tårar i ögonen. Oj vad det inlägget berörde mig... Så himla fint skrivet!

    SvaraRadera
  5. Tack ska ni ha :-) eller vad man nu säger ...

    H: Vad glada vi blev för din fina kommentar! Det värmer verkligen. På söndag ska vi ÄTA, puss!

    SvaraRadera
  6. Oj vad fint. Sitter ju nästan här och blir lite rörd :-)
    Vilken liten fågelunge han var, helt otroligt..

    SvaraRadera
  7. Oj. Jag blir helt rörd! Otroligt va fint du skrivit.Och vilken sötnos! :)

    SvaraRadera