onsdag 30 november 2011

I helgen

var vi som sagt även i Kalmar och fick hälsa på lilla Wilma. Wilmer glodde lite skeptiskt och spenderade resten av besöket med att jaga brorsan och Jennifers katter.
Wilma fick såklart lite presenter, bl.a. en obligatorisk skallra som tillverkades redan tidigt i höstas.



Wilma kändes liten och nyföding trots sina 5 kg (2 v gammal). En riktig sötnos som sov så gott hos mig en stund. Brorsan och Jennifer verkade vara coollugna föräldrar och tog allt med ro. Kändes helt plötsligt självklart att lille Tobbe är pappa. Jennifer var dessutom i oförskämt god form trots barnafödande och hela baletten. Mysigt och väl värt 8 timmars bilfärd och storm ;-) Längtar tills jul när vi träffas igen, känner mig som en sjukt stolt faster. Både faster och moster nu liksom. Hur coolt är inte det?


Igår var vi även på besök hos de andra små kusinerna då syrran och Fredrik bjöd på grillat. Efter ca 10 min hos dem tittade jag bara på Pierre och sa "vi har det nog rätt bra ändå va?", hahaha. Shit va härliga de är. Grymmekids. Alfred är HELT fantastisk mot W, pratar och pysslar med honom hela tiden. Största delen av kvällen gick ut på att fråga mamma vad han fick lov att ge och visa för Wilmer. "Får jag visa lyftkranen för Wilmer? Kan han få leka med den? Han kan ligga här på täcket med mig! WIIILLLMEEER!" Blir så glad att han tycker det är så kul med sin lilla kusin. Hugo satt och fnissade lite på håll och skruvade lite besvärat på sig när W började dra av hans strumpor och försökte bita honom i tårna. Dock fick han både klappar, kram och puss senare.
Maten var som vanligt fantastisk och vi fick oss många skratt när A:s senaste kommentarer återberättades.

L(ina): Nu är det faktiskt JAG som bestämmer. Punkt slut.
A: Vad sa du??
L: Punkt slut!
A: Det heter faktiskt punkt SE!

Hahahaha. Han är bäst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar