tisdag 6 december 2011

Trött

Tröstäter pepparkakor. Är helt slut. Givetvis tvärvägrade ungen äta sista barnmatsburken vi hade hemma och började hosta och halvklökas så jag lade ner. Istället fick han en kvarglömd oöppnad tub med päron/broccoli/ärtor. Den klämdes i väldig fart och sen vart det ju gnäll så då gav jag honom tre brödbitar att pyssla med. Sista brödbiten hamnar givetvis lite på sniskan och han börjar hosta. Jag bara kände redan då att nu är det kört. Mmm. 2 sek senare kaskadspydde han upp ALLT över sig, över mig, över hela barnstolen. Då var det alltså 28 min kvar tills vi skulle vara på BVC:s föräldraträff. Det var... ball. Fick slänga in honom i duschen, av med kläder och blöja. GIVETVIS hade han även hunnit skita så att det gled runt mindre trevliga saker i duschen. Wilmer störtbölade, jag plockade bajs och klockan tickade. Lovely. Jaja, vi kom iaf iväg, barnstolen fick kastas in i duschen och jag hann torka upp allt som hamnat på golvet också. GIVETVIS skulle vi ha besök direkt efter träffen också, så allting var liksom sådär städat och avtvättat och sen bara KAOS. Fan vad det inte är kul då.
Besöket ställde dock in så jag slapp iaf skämmas och vi kom i tid, om än något sura och svettiga.
Väl på träffen hade ju W damp i vanlig ordning och spenderade EXAKT hela mötet med att försöka slita åt sig resterande barns leksaker, strumpor och nappar. Jag fick sitta och hålla honom i foten till slut och bara dra tillbaka honom om och om och om igen med han gjorde utfall mot ALLT som inte tillhörde honom. Till slut frågade någon: "Är han alltid så?". Alltså det hade ju varit helt ok att släppa honom lös om det vore äldre barn men ingen kunde krypa och de flesta satt ju ostadigt så det var kanske inte helt poppis att unleash the beast på dem. Ångrar lite att jag valde maj-gruppen, men det är ju inte helt lätt att veta i vilken takt han skulle utvecklas.

Jao och sen var det ju bara hem och tvätta upp nerspydda kläder, skrubba barnstol och kudde rena och preciiis hinna sätta sig i soffan innan han vaknade igen. Lite lunch hade ju inte varit fel men det är väl knappt lönt nu om man ska käka igen om typ 2 timmar. Ja jag skulle väl mest bara säga att jag är trött och gnällig ;-) W däremot ligger på golvet och gör konstiga ljud medan han drar ett dl-mått fram och tillbaka över munnen. Svinglad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar