måndag 30 januari 2012

Tjuck och shopaholic

*Muttrar lite* Jao, ni kanske undrar hur det går med dendära viktnedgången? Står jäääävligt still kan jag be att få meddela. MEN jag kör på. Äter hederlig husmanskost samt har gottedag 1 gng i veckan. Plus att jag då power walkar minst 3 mil i veckan och nu har dragit upp gymträningen till 2gg/veckan. Hoppas faktiskt på 3 ggr den här veckan.
Nåja, inga resultat på vågen men däremot kan jag nu springa 2 km utan att dö som uppvärmning iaf. Så fort den där lilla solen behagar att gå ner vid 18-18.30, börjar utomhusjoggingen.
För er som tycker det är lika med döden och kolera att springa kan jag informera om att det gjorde jag med, de första 28 åren av mitt liv iaf. MEN sen så bara sprang jag liksom. Faktiskt på julafton för 3 år sedan, 5 km rakt av i minusgrader bland isfläckar. Sen började jag springa nästan dagligen och det var sjukt najs. Bara gör det. Mesa inte.

Ok, sidospår. Jag är inne i ett shopaholicstimm igen by the way. Den där Molo-sidan på fejjan startade en ny grupp och avslutade den gamla i början av året och jag sket i att gå med. Tänkte att det var onödigt. Igår ringdes det dock ett samtal till syrran för att "fixa in mig"(!?) igen och ja nu sitter jag här 125:- fattigare. Men det var det värt. Inbillar jag mig. En Molo suit rikare iaf.

Yes please!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar