fredag 18 mars 2011

Intressepil

Nu är förresten alla påslakan jag tänkte göra färdiga. Det blev fyra totalt. Har dock bara gjort örngott till det första, det som vi bäddat med. Meen vi lär nog hinna sy tre örngott också innan det är dags. Jag hatar att sy, eller hatar att klippa och mäta och sånt mög, så jag har fått god hjälp av min snälla mamma. Har inte ens en symaskin själv. Mamma har enligt egen utsago varit nära att svimma ett par ggr när jag både börjat virka och helt plötsligt intresserar mig för att sy. Min gamla syslöjdslärare hade tuppat av direkt kan jag meddela. Bruukade alltid "glömma" arbetet hemma så att jag fick städa i tygskåpen varje lektion istället. Ett under att jag fick en 3:a överhuvudtaget (ja, jag är så gammal att vi hade sifferbetyg).

Här kan ni se det som vi bäddat med på gamla bloggen.



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar