onsdag 22 juni 2011

Neo

var vi på idag för läkarkontroll. Det gick strålande bra! Wilmer vägde 4590 g och var på sitt allra bästa humör. Han bjöd t.o.m läkaren på lite leenden. Hon tyckte att allt var så bra som det bara kunde vara och att han verkade vara en synnerligen nöjd, glad och välmående grabb. Hon tyckte inte att han skelade överhuvudtaget och att remissen till ögonläkaren var onödig. Men men, det skadar ju aldrig :-) Eftersom W sover extremt mycket nuförtiden passade jag på att fråga om det också. Hon menade på att han förmodligen var inne i en harmonisk period då allt bara klaffar och då passar de gärna på att sova lite extra. Med andra ord var det bara positivt :-) Hon trodde även att kvällskoliken skulle avta helt snart, nu när han kan kontrollera sin kropp lite bättre och är lättare att distrahera. Angående svarsleende så sa hon att de inte brukar fråga om det förrän de är 48 veckor gamla. W är ju bara 45 veckor så hon tyckte att det bara var att tacka och ta emot. Sen önskade hon oss en fin sommar och sa att vi inte behövde träffas mer. Underbart! HELT underbart.
Jag är så GLAD över vår fina son. Nu fattar jag äntligen vad alla dillar om. Inte för att jag inte uppskattade att vara mamma tidigare men det hjälper onekligen oerhört mycket att få lite leenden och glada miner. Istället för arga blickar och illtjut. Det kommer säkerligen att bli tråkiga perioder senare också men nu passar jag bara på att NJUTA. :-)

2 kommentarer:

  1. Nästan så man blir sugen på att skaffa en liten bebis... du får det att låta så njutningsfullt!

    Ha en skön sommar,

    hälsningar Maria (Linas vän)

    SvaraRadera
  2. Jag längtar så himla mycket efter det där. Nu är det någon slags ingenmansland liksom.

    SvaraRadera